0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Låt mig nu höra era nakna, helt ocensurerade synpunkter. Ska jag skratta, gråta eller är jag en typisk medelmåtta?
Hur är det med starterna...
Antingen har du börjat spara på hushållselen eller så drar din VP mindre el än vad du tror, 420 kWh i månaden blir ca 5000 kWh om året. Dessutom brukar man använda lite mer husshållsel på vintern.
Vad gäller HH-el så är du knappt en medelmåtta på fräna saker, kom ihåg att den som har flest prylar när han dör vinner! Borde ligga på drygt dubbla om du ska kvala in i elitserien
Tyvärr har du lite fel i ditt ordspråk. Det ska vara "flest cylindrar när man dör vinner". Och där känner jag en kille som redan vunnit (8:a i en bil, 12:a i annan bil, 6:a i tredje bil, 8:a i båten + klippare + röjsåg + motorsåg = MASSOR med cylindrar).
Men strunta i hushållselen och annat trams. GE PÅ MIG LITE VP-ANALYSER!
Jag erkänner, det är fränare med saker som det finns gas på,
Du har ju också bra gångtider på pumpen och när jag kollar dina data är det väl bara TS som jag inte gillar! Är du nöjd?Har du logger? den hjälper dig med finliret!
Titta jag i kristallkulan:Total energiåtgång uppvärmning - 24000kWhTotal gångtid på pumpen - 3430 timmar39% drifttid.Hyffsad COP, men vad har du för framledning?