0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Plötsligt får jag ingen riktig värme från pumpen.Den har fungerat hur bra som helst tidigare även i 15 graders kyla, men nu med temperaturer runt 0så är det endast 26-28 grader i utblåset.Undrar över varför gasröret är så varmt och det ändå inte kommer någon riktig värme.Har kollat runt kopplingarna, men inget kladd finns, ingen isbildning och inga felkoder.Har också gjort rent filtren i innedelen. Maskinen är bara 2-3 månader gammal.Finns det någon vänlig själ här som kan ge några tips om vad det kan vara för fel eller omdet finns något jag kan göra. Har ägnat många timmar åt att läsa i trådarna här, men blir bara mer förvirrad, är en mycketokunnig amatör.Klampade in i någon annans tråd igår. Sorry!
Kört på full styrka har jag gjort tidigare, men nu har jag även tryckt på Powerknappen.Tyvärr ingen ändring, mer än 28 grader får jag inte ut av pumpen vad jag än gör verkar det som.Röret är jättevarmt hela vägen, jag kan ta i det men inte krama det.Har kollat påfrostningen på utedelen. Den frostar av ok, men frostar endast på en del av baksidan,som ett bälte kan man säga.Dålig luftväxling tror jag inte att det kan bero på, den har ju fungerat bra i ett par månader.helene