0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej på er.Gäller det med gradminuterna även oss som kör med Níbe fighter 2010-8 med VVM 240?Tycker en sak är konstigt . Jag kollade i menyerna på VVM240 och där stod det att fighter´n skulle starta om 6min.Men den var redan igång. Är det en bugg i systemet eller? Sen var det en annan gång som jag kollade på gradminutrarna för att se när pumpen startar förhållande gradminutrarna (jag har -60 gradminutrar fabriks inställt).och då startade pumpen på -67 gradminuter. Vad ska man säga om det?!// Lars
Förbr var 82kWh. Normal HH hos oss 35 kWh+ 22 Annan förbrukning som direkt el Värme el etc. Brände extra 6KWh i går kväll test
När jag kom hem hade kompressorn gått över till läge A lägre effekt läge. Får se om det gör verkan på El förbrukningen, antal starter och gångtid. Vi hade + 8,5 ute kl 17:00.
Annan sak det var roligt att köra mc till arbetet efter nu 4 månaders utebliven körning.Den är ej snål. Tar 0,6l/mil ( väger 230 kg) mot vår nyare bil Renult Senic tar 0,75 mil.Ca 1200kg.Dålig verknings gard på MC. Men roligt. och billigt när den är betald ( förs 1385/år skatt 172:-)
Efter komplettering i sommar med 5st radiatorer till i bostaden minskar Elvärme från direktverk el.