0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Beror ju på var du mäter det trycket... menar du trycket före eller efter cirkulationspumpen du slår på?
Citat från: zx12r skrivet 21 januari 2009, 07:31:11Beror ju på var du mäter det trycket... menar du trycket före eller efter cirkulationspumpen du slår på?Denna tryckmätare sitter strax efter cirk.pumpen. Det sitter en i Acquan också, tror även den sjunker lite...Tycker fortfarande det är lite lustigt att framledningstemperaturen ökat då cirkulationen/flödet ökat i Njitnjaus system. Vad jag förstår brukar man minska cirkulationen för att öka framledningstemperaturen. I detta fall var kanske flödet för lågt och nu blev det optimerat med den externa pumpen i läge 3?! . (För att öka flödet ytterligare kan man ju även prova att ställa upp den nedre pumpen i Acquan till läge 2 och kanske slippa köra med den externa pumpen...) /A
just det.... det kan man prova! Skall testa detta när jag kommer hem. men hur kommer man åt reglaget på acqua pumpen måste man skruva loss något?
okej har redan provat.. Men det blev inget bättre.. Min utgångspunkt är iofs bara att det skall vara varmt o skönt i huset o att hålla frugan på gott humör..;-) Detta är säkert helt förkastligt ur ett rent driftsekonomiskt perspektiv. Men, men jag lyckades i varje fall konstatera att deltat ökade med "Acqua pumpen" i 2:an och extra pumpen avstängd. Förutom det blev det sämre sprutt i elementen. Varför jag raskt återgick till mitt (åtminstone enligt min fru) vinnande koncept... Godkväll