0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu har den lagt av helt!CZ har ju haft 2 år på sig att fixa detta.Senast har det varit problem över en månad.Hur kunde jag vara så dum att jag köpte denna pump!
Blandat ihop och ihop.Den har strulat i 2 år ... dvs funkade bla inte förra vintern heller!Det har gått under sommaren men nu när det blivit kallt och man behöver mer än varmvatten har den kajkat ihop helt.Vet inte om man ska tala om service över huvud taget. Det är inte seriöst! Min lilla tröst är att det ska vara runt 0 grader framöver.Tror ju inte själv att kopplingen i golvärmen är fel på något sätt!Jag ska ju vara referenskund ... ... gärna!
1. VP:n producerar tappvarmvatten. Eftersom det är samma returrör för både värme och tappvarmvatten så blir röret betydligt varmare då värmepumpen producerar varmvatten.
Citat från: Kaffe75 skrivet 13 januari 2009, 12:21:051. VP:n producerar tappvarmvatten. Eftersom det är samma returrör för både värme och tappvarmvatten så blir röret betydligt varmare då värmepumpen producerar varmvatten. Tappvarmvattnet har väl inget med radiatorkretsen att göra Blääh inte vill jag ha radiatorvattnet i mina kranar och retur på tappvarmvatten nu är jag inte med alls