0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...utan givare bara kan logga 2 st elmätare via pulsutgången kostar ca 1250 kr, varje tempgivare kostar sedan från ca 99 kr/st. Vi kommer att erbjuda paketpris på olika typer av paket ....
Skulle aldrig fall mig in att låsa den efter vad man vill betala, vad jag menar är att jag kommer att erbjuda olika paket som passar till t.ex. en bergvärmeanläggning, så att kunden inte behöver plocka ihop alla delarna i webshopen, kompletta paket med olika antal givare och elmätare t.ex.Likaså, den dag webtjänsten börjar kosta skall man kunna köpa loggern med olika långa förbetalda abbonemang.Loggningen av elmätare har bara två ingångar direkt på loggern, vill man ha fler behöver man köpa till lösa moduler som går att ansluta till bussen.
Så vitt jag vet kommer det inte att finnas nån begränsning på antalet, inte när man kör via bussen, den använder väl bara en port.
Vilken bus tänker du på? 1-wire? När det gäller att räkna pulser måste det finnas en begränsning i vad som kan adresseras. Annars har man begränsat med portar på en Pic.
Undrar som flundrar .... var är bussen. Antager att den bild som publicerats inte är den Logger2020 som kommer att levereras....