0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hmmm.... 25 000 är ju lite mycket alltså om de inte stigit massa senaste tiden! Har en annan fundering - gällande utedelen... För att minimera ljud därifrån kan man ju köra med markstativ. Finns det att köpa till dessa pumpar (pris?) eller får man styra upp ngt själv? // Razormoose
Det förklaras ofta här på forumet att det bara är 25 cm mellan överdel på dörrkarmen och taket och därför kan man bara sätta upp en låg pump vid ytterdörren, men jag tycker att det går bra att höja taket lite vid dörren då man ofta har ett tomt bjälklag mellan över och undervåning på modernare hus.Då får vilken pump som helst plats där.Gipsen är ju oftast skruvad på reglar som kan ersättas med en tunn träskiva just där.
Hej igen! Nu har Ventilationsutveckling i Malmö varit och tittat på huset och diskuterat Toshiba Polar - fick ett ganska bra intryck. Nästa vecka ska jag lyssna på en monterad hos dem för att höra hur innedelen låter. Har fått ett pris på 20 000 kr installerat och klart.Sen har vi ju alternativet: Nocria 14. Jag har fått ett pris på 25 000 kr från ett företag i Lund - dyrt. Vill gärna ha tips på bra lokala återförsäljare... flera här på forumet har ju köpt Nocia 14 för 20-22 000 på andra ställen i landet.Annars har vi ju Polarpumpen... Såg att de nu säljer själva pumpen för 12900. Jugin fick ju installationen för 4900 genom dem med full garanti. 17800 kr !!! men egentligen föredrar jag en lokal återförsäljare för större trygghet. Frågor:* Är det den "riktiga" Nocrian som Polarpumpen säljer?* Vad har ni för erfarenheter av Polarpumpen?? Hur går det för dig med Nocrian, Jugin??MVH Razormoose