0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Rickard;Din tanke är riktig men inte i just detta fall. Här gäller det löften om en bättre prestanda mot ett högre pris.Annars finns det massor av exempel på varor som är "inne" men som vi gamla gubar inte fattar att man vill ha framför de som är "ute" men bättre.Jag tror dock inte att så många väljer värmepump för att den är dyr, inne, söt, matchar fasaden, även om jag kan se tendenser till det när man talar om placering.Många vill tex inte ha den placerad där det är bäst "för det är så fult att ha en vp på framsidan".Skulle nu säljaren vara smart skulle hans argument vara "den är lika bra som alla andra men den är av märket "myspys" med signering av någon kändis.Så gör tex Fender och gibson med gitarrmodeller. De heter tom signaturserien med dit målade namnteckningar av tex Eric Clapton.Det han har med det hella att göra är att han "tipsat om" hur han vill ha den.Att välja just denna gör inte att man slipper öva men de säljs till betydligt högre pris likväl.Alla snobbaprylar hör dit. Men de påstår inget annat än "köp eller var utan för det finns alltid en annan idiot i kön bakom dig, som köper."Här är det helt klart utfästelserna som ger problem. Sa man vp för finsmakarna och inget annat, utan andra löften än "minst lika bra som motsvarande Panasonicmodell" så var det ju bara att måla dom rosa och sälja på.Inte skulle jag bry mig även om mina bekanta skulle upplysts om alternativen.Då skulle jag kanske bara undra över om det där med de okunniga kunderna, äldre kanske, som målgrupp.Många äldre är dock slugare än vad man tror så först om det kom fram exempel på för starka påtryckningar skulle jag ta fram den sura minen.Tills dess skulle jag skrattat åt alla som satte upp sina rosa vp'... Gissar att det skulle fungera bra bland de nyrika som vill visa att de har råd.En lika vit vp som alla andra syns ju inte, och ser inte speciell ut.Hmmm? Rosa? Var är min sprutpistol?/ElV
Raffen! Hade inte du skickat mejl till fler berörda personer/firmor? Vilka skickade du till? Edit: Jag tänkte utöver Kinnan o AVT.
Jan antar att de inte är stolta över AVT:n, och väljer att inte kommentera det då det säkert är svårt för dem att försvara.Faktum kvarstår dock - det är inte olagligt att sälja dyrt till ej ont anande konsumenter.I alla fall inte så länge man inte ljuger, och det är ju egentligen det denna tråd vill bevisa att de gör.Om de inte kommenterar är det ingen risk att de ljuger "på pränt" här i forumet, och då står bara ord mot ord vilket inte brukar leda till nåt.
Hmmmm, ska inte tråden leva vidare så som vi en gång började för det väl var ungefär så här det var/är:Denna tråd borde inte få tigas till tystnad. Låt den alltid ligga överst på forumet under Panansonic pumpar tills vi får klarhet i sakfrågan kring AVT-pumpar.Varför inte byta till en mer iögonfallande rubrik av denna tråd typ: "AVT pumpar: Fantastiska pumpar eller rent skojeri ?"Eller är det så att tråden ska släckas igen för alltid, eller hur kan vi få nytt liv i det hela.God Jul På Er Alla !
Jaha vad sägs om detta!Det finns tusenvis sätt att "lura" eller att få människor att köpa produkter dom inte behöver, det är nästan alltid inte bedrägeri.Alltid när man själv tycker att det är bedrägligt så är det oftast inte det juridiskt, så att påstå att något är bedrägeri kan i lagens mening vara betydligt allvarligare än att "sälja" produkten.Tycker att både Rickard och NVP llagt sig precis på gränsen i vad som kan påstås vara anklagelser mot ett annat företag och att någon annan har klivit över denna gräns helt.Om man som företag skriver något negativt om ett annat så är det betydligt allvarligare än att en privatperson gör det, Men även en påstådd privatperson kan ha egen vinning för att smutskasta ett annat företag. Vill därför förflytta sakfrågan till rubriken SV: Pana.. AVT 5002 vilken är det?Om inte sakfrågan följs så kan jag trycka "radera" för hela tråden!?