0 medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
"En AVT 5002 är givetvis inte dubbelt så bra som en PRIMASCROLL 9 som i grund och botten är samma pump, men en klart tystare, hållbarare och effektivare maskin"
"vidareutvecklad Sverigepump med bättre hållbarhet och högre energibesparing"
"AVT luftvärmepump som går tystare, håller längre och sparar mer energi än Sverigepumpen"
"Om din gamla E9:a klarar värma huset så är jag ganska säker att den senaste versionen på denna pump, dvs 5002 AVT, fixar jobbet ännu bättre"
"AVT anses av många som de bästa luft/luftvärmepumparna på marknaden "
"Dock är energibesparingen avsevärt högre för AVT"
"för att dels få en bättre och tystare maskin med längre livslängd och ännu högre energibesparing"
"Skillnaden i besparing mellan AVT och andra bra pumpar är inte enorm"
AVT blir helt enkelt lönsammare för de flesta på sikt
Här gör helt enkelt AVT:n ett bättre jobb
AVT har visat sig gå riktigt bra
"Vi baserar våra beräkningar på vad vi vet att pumparna faktiskt klarar av."
"Både AVT och SverigePumpen testas internt av Kinnan"
"I dessa tester har man fått fram klart bättre värden på AVT jmf med SverigePumpen."
Plus att ett antal svenska ingenjörer lagt ner mycket tid och möda på att utveckla och prova ut dessa förbättringar
Pumpen är klart bättre enligt Panasonics interna tester men ännu finns inga SP-tester
Kilo,Det vore säkert ett utmärkt sätt att tysta alla kritiker. Alla som vill ha dessa data är välkomna att höra av sig till Kinnan och Allvärmeteknik eftersom dessa uppgifter inte är något som jag går runt och bär på av den enkla anledningen att folk i allmänhet inte är så intresserade av det.
Finns det inga Varmthem-kunder med AVT-pumpar på det här forumet som kan ge sin bild av oss?
Alla bedragare har en sak gemensam...... Dvs springa runt och ta ut ockerpriser.... Och det är inga nådiga "ockerpriser" heller... Finns det inga Varmthem-kunder med AVT-pumpar på det här forumet som kan ge sin bild av oss?
Kinnan var inne förut och svarade på frågor.Är det någon som vet om det stod något namn på den personen, lättare att be honom igen som en gång var inne på forumet tänkte jag.