0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej kavehåller med dig.enligt Assa är låset godkänt av försäkringsbolaget samt låsförbundet(vet ej vad det heter)problemet uppstår när det monteras och installatören lämnar för står springa mellan dörr och karmalltså låset är godkänt.Omöjligt att dyrka upp om springan är rätt.//kjulakalle
Detta är skandal. Jag har aldrig i hela mitt liv dyrkat upp ett lås förut men gjorde det själv på 15 sekunder.Jag ska åka och trycka ner det i halsen på låsfirman som sålde det till mig för tre år sedan.Hur skulle det vara om alla reklamerade sina lås pga av bristfällig funktion? Låsets funktion är ju att hindra andra från att gå in i huset. Som det är nu försöker ASSA lösa det hela med en taskig workarround istället för att åtgärda låsen.Reklamera låsen är mitt förslag till samtliga.
3:e gången gillt, 2 lögner som inte höll och sen skylla "tricket" på auktoriserade låssmeder, nänä... Kan ge en hint om att de största försäkringsbolagen ev kommer att kräva att EVO 2000 måste ha kompletterande 9 tillhållarlås för att hemförsäkringen ska gälla när det gäller inbrott.Snacka om pudel.....
[Det ska bli väldigt intressant att se vad de nu efter SVT programmet hittar på. C-profil eller ett Extra tillhållarlås är det enda skyddet om man inte vill byta ut sitt Assa Evo låshus mot ett konkurerande fabrikat exempelvis Dorma. De passar inte i urtaget så man måste ta till stämjärn och andra tillhyggen. Däremot så skulle jag personligen kunna tänka mig ett låshus av just Dorma, alt Carl-F. De kändes väldigt stabila på Säkerhetsmässan.Kolla också vad det här har för följder med Era respektive försäkringsbolag. Så ni inte finner Er på djupt vatten om blådmåttet är framme. Återigen.. det här är Inte bra.
Citat från: BlowShot skrivet 29 oktober 2008, 21:40:27[Det ska bli väldigt intressant att se vad de nu efter SVT programmet hittar på. C-profil eller ett Extra tillhållarlås är det enda skyddet om man inte vill byta ut sitt Assa Evo låshus mot ett konkurerande fabrikat exempelvis Dorma. De passar inte i urtaget så man måste ta till stämjärn och andra tillhyggen. Däremot så skulle jag personligen kunna tänka mig ett låshus av just Dorma, alt Carl-F. De kändes väldigt stabila på Säkerhetsmässan.Kolla också vad det här har för följder med Era respektive försäkringsbolag. Så ni inte finner Er på djupt vatten om blådmåttet är framme. Återigen.. det här är Inte bra. Jag har testat på de nya låskistorna och där har man löst det hela. Jag talade själv med ansvarig på Assa som menade att det inte var ett konstruktionsfel. Varför har ni då en ny modell med samma namn ute då om det inte var fel på den gamla?Inget bra svar på frågan.De vill inte reklamera låsen. Helt klart något för arn.
Vad avser EVO, går det inte att öppna låshuset och sätta in något mellan chassie och låskolv så att bladmått m.m helt enkelt fastnar (typ snedställd bladfjäder mot kolv som får bladmåttet att kärva helt = omöjligt, vad säger låssmederna här om detta ??