0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Hej Pa! Någon direkt egen erfarenhet av quick connector-pumpar har jag inte, men däremot så vet jag helt säkert att de bara kan kopplas ihop en gång alltså. Så tar du isär quick connector-kopplingarna så måste du vacuumsuga pumpen när du installerar den på nytt innan uppstart. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 04 oktober 2008, 14:56:39Hej Pa! Någon direkt egen erfarenhet av quick connector-pumpar har jag inte, men däremot så vet jag helt säkert att de bara kan kopplas ihop en gång alltså. Så tar du isär quick connector-kopplingarna så måste du vacuumsuga pumpen när du installerar den på nytt innan uppstart. Mvh Raffen. Så kan det gå när man saknar erfarenhet men ändå vet helt säkert. LOL
Jag ska nu fundera och ta ställning till detta scenario .. om jag bestämmer mig för att göra denna operation så lovar jag att beskriva hur det gick och också hur värmepumpen lever och frodas på sitt nya ställe ... eller om den går en förtidig död till mötes ..Just nu puttrar den på och levererar värme som den alltid har gjort ..