0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det någon som har positiva/negativa erfarenheter om denna(SRK20ZGX-S) pump?Skall värma ett litet hus på 70kvm.Har lite svårt att välja mellan denna och en Sanyo SAP-KCRV123EHN då priset är nästan detsamma.Tackar på förhand
Citat från: rocky12 skrivet 03 oktober 2008, 18:01:00Är det någon som har positiva/negativa erfarenheter om denna(SRK20ZGX-S) pump?Skall värma ett litet hus på 70kvm.Har lite svårt att välja mellan denna och en Sanyo SAP-KCRV123EHN då priset är nästan detsamma.Tackar på förhandHej Rocky! Det är ju då en rätt stor skillnad i värmeeffekt på dessa båda pumpar där SRK20ZGX-S då är på 4,5 kw och Sanyo SAP-KCRV123EHN är på 5,8 kw, och därför en klart mkt kraftfullare pump ju. Var någonstans ungefär i Sverige ligger huset?? Och hur är det till ålder och isolering?? Mvh Raffen.
Gött att höra att även du är nöjd!!! Varför valde du SRK25ZGX-S istället? (nyfiken)Själv valde jag SRK20ZGX-S modellen pga att den är tystare och vi skall ha rummet i källaren som tvrum/gästrum samt att förmodligen blir det en till SRK20ZGX-S på övreplan för jämnare värme samt att köra den som ac på sommaren då det blir så otroligt varmt i sovrummet...
He he!Ja det har du rätt i Raffen... Måste ha missuppfattat detta.Just nu fattar jag inte varför jag valde SRK20ZGX-S och inte SRK25ZGX-S. Ser att effektförbrukningen är högre på SRK20ZGX-S än SRK25ZGX-S,men Copvärdet är högre på SRK20ZGX-S.Hur katten kan detta vara möjligt,har jag gjort ett dåligt val? ,
Så du tycker jag skall sitta lugn ändå och inte ångra att jag inte valde SRK25ZGX-S istället?
Citat från: Thiasvovve skrivet 18 november 2008, 00:02:08Gött att höra att även du är nöjd!!! Varför valde du SRK25ZGX-S istället? (nyfiken)Själv valde jag SRK20ZGX-S modellen pga att den är tystare och vi skall ha rummet i källaren som tvrum/gästrum samt att förmodligen blir det en till SRK20ZGX-S på övreplan för jämnare värme samt att köra den som ac på sommaren då det blir så otroligt varmt i sovrummet...Ja du kan ju ta en 25a på övervåningen där det va så varmt om du nu vill hålla dig inom ett "billigt" märke??För jag tycker att det är prisvärt 8500kr