0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Angående upp,ätte effektskillnaden: Mitsubishi MSZ-FD25VA har Energimyndigheten mätt upp till 6,2 kW vid +7 grader, d v s en diff på 0,1 kW mot vad tillverkaren skriver in sina faktablad. Men Oxy3/EXH09 ligger på 3,3 kW istället för av Electrolux uppgivna 5kW. Det är är ju löjligt - kan någon ge en förklaring? Eller är det så enkelt att Electrolux uppger en felaktig värmeeffekt på sin pump på hela 34%?
Kollade med Electrolux ... och de vet inte. De hänvisar till manualen som också säger som det står på energimyndighetens hemsida ....
Och jag som alltid trott att det var Sharp som tillverkade maskinen
Citat från: ts-f skrivet 01 oktober 2008, 09:49:10Och jag som alltid trott att det var Sharp som tillverkade maskinen Hej Thomas! Ja jag har också alltid trott att det var Sharp som tillverkade dessa pumpar?? Eller kan det vara så kanske att de här Elon egentligen bara borde syssla med sina hushållsmaskiner istället. Mvh Raffen.
Citat från: Nisse-Gurra skrivet 30 september 2008, 13:12:23Garanti är alltid ett avtal mellan säljare & köpare....sen om säljaren har avtal i sin tur är det en annan sak.......säljaren i detta fallet kan tex ha garanti i sin tur av tex scanoffice i finland om han tagit pumparna därifrån........ Nä det behöver inte bara vara ett avtal mellan säljaren och kunden. Garantin kan vara ett avtal mellan tillverkaren och kunden! Man bör inte mixa ihop reklamation och garanti!
Garanti är alltid ett avtal mellan säljare & köpare....sen om säljaren har avtal i sin tur är det en annan sak.......säljaren i detta fallet kan tex ha garanti i sin tur av tex scanoffice i finland om han tagit pumparna därifrån........
Citat från: MGKea skrivet 30 september 2008, 14:50:44Citat från: Nisse-Gurra skrivet 30 september 2008, 13:12:23Garanti är alltid ett avtal mellan säljare & köpare....sen om säljaren har avtal i sin tur är det en annan sak.......säljaren i detta fallet kan tex ha garanti i sin tur av tex scanoffice i finland om han tagit pumparna därifrån........ Nä det behöver inte bara vara ett avtal mellan säljaren och kunden. Garantin kan vara ett avtal mellan tillverkaren och kunden! Man bör inte mixa ihop reklamation och garanti!Tillverkaren har sålt sin produkt till ett annat företag så han går inte under nån konsumentköplag!
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=125äpplen & päron,...............det är alltid säljaren som är snavarig för garantin........även om nån annan tex tillverkare, leverantör har utfäst den.......
Tjillenix MGKea! Jag håller helt med Nisse-Gurra här att det givetsvis är säljaren som är ansvarig för garantierna, om det nu är en seriös säljare vill säga. Börjar han att rackla om vem som står för ev garantier så är det ju inte seriöst, och då skall man ju definitivt inte köpa något från en sådan säljare isf. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 02 oktober 2008, 11:04:04Tjillenix MGKea! Jag håller helt med Nisse-Gurra här att det givetsvis är säljaren som är ansvarig för garantierna, om det nu är en seriös säljare vill säga. Börjar han att rackla om vem som står för ev garantier så är det ju inte seriöst, och då skall man ju definitivt inte köpa något från en sådan säljare isf. Mvh Raffen. Du får gå på vad du vill. Men säljaren behöver inte lämna garanti bara för att tillverkaren gjort det!!! Man bör väl nämna att det är osmart av säljaren att inte lämna garanti. Garanti är en del i rätt kvalite.
Citat från: MGKea skrivet 02 oktober 2008, 11:09:48Citat från: Raffen skrivet 02 oktober 2008, 11:04:04Tjillenix MGKea! Jag håller helt med Nisse-Gurra här att det givetsvis är säljaren som är ansvarig för garantierna, om det nu är en seriös säljare vill säga. Börjar han att rackla om vem som står för ev garantier så är det ju inte seriöst, och då skall man ju definitivt inte köpa något från en sådan säljare isf. Mvh Raffen. Du får gå på vad du vill. Men säljaren behöver inte lämna garanti bara för att tillverkaren gjort det!!! Man bör väl nämna att det är osmart av säljaren att inte lämna garanti. Garanti är en del i rätt kvalite. Hej MGKea! Jodå jag förstår, men det finns väl ändå ingen vettig människa som köper något av en säljare som inte lämnar någon garanti, eller hur?? Så jag förstår egentligen inte frågeställningen. Mvh Raffen.