0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rätta mig gärna om jag har fel. Jag väljer värmeläge med 20grader. Ställer fläkten på maxfart. Rummet är redan 21grader. Fläkten kommer inte att rotera i maxläge som jag valt. Ställer jag in 25grader då drar den igång. Skall det vara så?
Det verkar inte som du vet hur panasonicen tänker heller Raffen Ställer du fläkthastigheten på steg 5 och maskinen känner att han inte kan få ut tillräckligt varm luft med den fläkthastigheten ställer han ner hastigheten så det inte ska kännas som det kommer "kall" luft. Är det kallt ute tex kanske inte maskinen kan producera tillräckligt med värme så han går ner på fläktläge 3, samma symptom blir det om det är ett litet litet läckage så maskinen inte orkar upp i temperatur och till slut så börjar timer lampan blinka.
Är det någon som kan tala om för mig vad sjutton jag ska köpa för att hålla värmen, både i huset och i kranen....... jag har olja nu och den ruinerar mig. jag försöker att läsa mig till något vettigt , men va ska jag säga...jag är ju quinna.....
Ursäkta om jag bryter mig in...Jag VET INTE varför fabrikatörerna tvångs-styr fläkthastigheten...men hade jag varit konstruktör hade jag definitivt gjort detta.jag hade tvångssänkt fläkthastigheten när kondenseringstempen vill understiga ca 30 ºC (vilket höjer kondenseringstempen) ...enbart för att rädda kompressorn.och av samma skäl hade jag tvångshöjt fläkten runt 55 ºC kondenseringtemp (vilket sänker kondenseringtempen) .och jag har alltid i min enfald förutsatt att det är därför konstruktörerna tvångsstyr fläkten, och inte för att bespara de som ev sitter framför utblåset. men..men.. mvh. ACE