0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Visst är det en fördel att dåliga installatörer hängs ut, för konsumenterna, men mitt ansvar stannar inte vid konsumenterna, och jag TYCKER faktiskt att det är otroligt hårt att hänga ut ett enskilt företag i ett forum som detta, det riskerar drabba dem på ett oproportionellt skadligt sätt, och det vill jag inte ha på mitt ansvar, även om jag vet att kunder som anser sig vara dåligt behandlade gnuggar händerna och njuter i fulla drag när så sker.Nu är det ju med mina regler som med alla regler att de inte är glasklara, och jag är betydligt tuffare när det gäller nya medlemmar eller gäster som skriver inlägg av smutskastningskaraktär, och att då basunera ut över hela sidan att det är förbjudet att nämna företagsnman blir helt fel, för det är det inte, men det är inte forumets HUVUDSAKLIGA inriktning.Jag uppmanar alla gäster och nya medlemmar att läsa regelverket för att få en förståelse för vilken kultur jag vill skall genomsyra forumet, men jag kan ju inte tvinga folk att göra det, och de som tänkt smutskasta ett företag lär dessutom inte bry sig, även om det står skrivet över hela sidan.Det enda jag vill ha sagt är att jag anser att denna typ av diskussionsämnen ALLTID ger både postitiva och negativa recensioner, och lockar till sig rättshaverister som inte skyr några medel att smutskasta olika företag som de hamnat i tvist med, ett synnerligen osmakligt uppträdande, och ett innehåll som jag inte anser forumet framåt, tvärt om.När det gäller din naivism så tror jag inte att den rör vilken trovärdighet du ger inlägg som du läser, däremot tror jag att du är rätt naiv när det gäller den skada som olika företag kan lida av orättmätig, eller rättmätig kritik i ett forum som detta.Jag vet i alla fall att min moral inte är sådan att jag stillatigande kan se på när företag medvetet smutskastas, och då det är svårt att dra en exakt gräns för när det är medvetet och inte så anser jag det vara bättre att ha generella regler som gör att kulturen i forumet inte fokuserar på just vem/vilka företag som är bra eller dåliga.