0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, har ingen erfarenhet av polarpumpen.se, men om man inte tänker installera själv så rekommenderas att i förväg ha klart med installatör innan pump inhandlas på nätet.Risken är annars att ingen har tid eller vill befatta sig med pumpen de själva inte sålt.Skillnaden i pris jämfört att köpa en pump med installation är inte så stor idag tack vare den hårda konkurrensen på marknaden. Ofta har man 5 års garanti (en del erbjuder en självriskersättning på hemförsäkringens maskinskada istället) vid komplett installation. Garantierna på nätpumpar utan installation är oftast bara 2 år och då på delarna som gått sönder. Arbete och reparationen får man själv stå för och även ordna fram en reparatör.Man får själv avgöra vilken risk eller utgift man vill ta när man köper pump numera.Billigare genom att själv stå för jobbet eller betala några tusenlappar för trygghet.Pumpen kommer förhoppningsvis tjäna ihop sig på kort tid i båda fallen.
Jag har beställt en Mitsubishi Electric Q-heat 630 av Polarpumpen för 11400 kr plus frakt, så ni får väl se mig som en testperson. Pumpen förskottsbetalades för snart två veckor sedan. Tyvärr verkar det vara många beställningar och det senaste beskedet är att leveransen dröjer ytterligare en vecka.De har, skriftligen via mejl, garanterat installation för 4900:-. Denna faktureras dock separat av installatören. Vem det blir har jag inte fått besked om men de har lovat en ackrediterad installatör i mitt område. Likaså ska garantin vara fullständig, d v s även omfatta reparatörens omkostnader vid felsökning etc, och gälla 2 år. Kompressorgarantin är den vanliga om 5 år.Om det finns intresse rapporterar jag gärna hur det förlöper fortsättningsvis. Bortsett från förseningen har Polarpumpen hittills altlid svarat på frågor inom ett dygn, ofta inom någon timme. Men visst har man en viss inbyggd skepsis mot förskottsbetalningar det här sammanhanget, branschen är ju närmast ökänd. Jag hoppas dock att allt går som smort...
Så mycket kan dom inte ha att göra så inte maskinen hinner fram 2 veckor Att montörerna kan ha väntetid på 3 veckor är inte så ovanligt när så många kommer på att det blir vinter i år igen samtidigt