0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för din info Raffen.Finns det mer info och tips av någon så blir jag glad.Jag har satt deadline till nästa vecka, sen måste jag ha bestämt mig.Jag är också nyfiken på Panasonicpumparna som IKEA säljer.Är det nån som har koll på hur dom fungerar om det är några vettiga grejer ?Jag var och pratade med en återförsäljare till Panasonic idag. Han rekomenderade 2 st av deras modeller, den ena var HE9-SPK FÖR CA 24000:- eller NE9-SPP för ca 21000:-. Men beslutsångesten är stor, ska åka till en återförsäljare för IVT på måndag så får jag se vad dom har att säga. Sen ska jag söka upp Toshiba och Mitsubishi också är det tänkt.
och det här med en annan huv på utedelen låter ju faktiskt extra skumt ju
Det skulle vara intressant att veta dom stora skillnaderna på Panasonicpumparna som IKEA säljer vs HE9/12-SPK och NE9/12-SPP.Det skiljer ju mycket i pris, så det måste ju skilja en del under skalet också.
Som läget känns just nu står det mellan dom här pumparna.Det skiljer mycket i pris, ca 10000:- mellan den billigaste och dyraste Toshiba RAS 10 Toshiba RAS 13 Panasonic HE9-SPK Panasonic NE9-SPP Panasonic IFP9 Panasonic IFP12Jag vill inte göra bort mig och köpa nån billig skit, är lite rädd för att IKEA pumparna är smäckiga pga det låga priset.Ingen som har någon IKEA pump och kan skriva lite om den ?Och finns det några mer förslag så att beslutsångesten blir total Att hitta återförsäljare av Toshiba var lättare sagt än gjort.
Tack för svar Raffen Jag har dålig koll på alla olika pumpar, läser dock timtals på nätet varje dag för att försöka få lite grepp, men det är en jäkla röra. Den här frågan kanske är svår att svara på, för det kanske är upp till var och en.Men vilka finesser ska man ha på en luftvärmepump tycker du ?Då kanske jag kan utesluta några olika modeller och börja dra åt snaran om den modell som jag ska satsa på.