0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Raffen,Har ca 50cm från marken till underkant på panelen. Tänkte försöka hamna på ca 60cm totalhöjd (underkant av utedel).Gjuter en tunn sula drygt 5cm som fundament, murar 2 st "gråsuggor(höjd ca 30cm) på fundamentet för att få ytterligare höjd.Överst sätter jag sen ett markstativ typ Jula. Antar att de färdiga markstativen är ca 30cm höga. Avstånd till bakomvarande vägg blir nog ca 20cm.Sen blir det nog någon form av tak också.Bor i sydligaste Norrland, där det kan bli en del snö, därav de 60 centimetrarna.Verkar dert vettigt ?Mvh Lars
Jaha då är väntan över. Fick en RAS13xxxND installerad igår. Noggrann installatör som tog god tid på sig och gjorde ett perfekt jobb. Är mer än nöjd så långt. Ett dygn Bifogar en bild på fundament och stativ som jag fixat till själv./ Hälsningar Hettan
Tack RaffenHade förberett för elanslutning via inne delen, visste inte då vilken pump jag skulle välja och Toshiban ansluts normalt till 240V via utedelen men det visade sig att det gick lika bra att ansluta matningsspänningen till innedelen Thumbsup. Det var en nyhet för mig när det gäller Toshiban.