0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej igenOch hallå. Alla maskiner går väl att köra på enbart fläktläge ? Men menade inte hettan värmepumpar där det manuellt inställda varvtalet i värmedrift inte går ner när inställd värme har uppnåtts ?MVH/Gano
Hej igenEnligt en återförsäljare så fungerar det även på Toshiba. Har surfat runt o även pratat med installatörer. verkar som Toshiban är ett bra val.Jag tror jag skippar min önskan att ha golvmodell och väljer nog en RAS 13 Polar. har inte Ventilationsutveckling kampanj på dessa nu ? Någon som vet ?Mvhhettan
Tack för infon Raffen. Det där med 5 mil borde väl också gälla från deras närmaste "lokalkontor" som ju ofta är ett fristående företag. Eller vad tror du ?Mvhhettan
HejFläkt som inte går att manuellt ställa på ett fast varvtal tycker jag är ett otyg. Varför ha en så intelligent funktion när systemet i sig (läs givarplacering) är så bristfälligt ? Jag vet flera som har värmepumpar med lite trång placering som inte får ut maximalt av sina pumpar på grund av detta.Återkommer till detta med enbart fläktfunktion utan kompressordrift. Jag har faktiskt inte tänkt på att det finns maskiner som inte har detta. Alla maskiner jag har kommit i kontakt med går att köra på enbart fläkt, de med jonisering körs då på ION-läge (t ex IVT för att nämna någon)MVH/Gano