0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu sitter den där! Fläktkonvektorn levererar skön värme i min kalla källare, Pumpen värmer ack-tanken, tanken matar vvb. Allt fungerar! Roligt!Känns riktigt skönt. Men hur hett vatten kan man ta ur den utan att korta livslängden? Enligt styrpanelen är maxvärdet 60 ºC, det känns ju inte som en fungerande lösning i långa loppet. Den står på 47 ºC set-värde är det högt/lågt?Nästa fråga, källaren är numera betydligt varmare men det är ju en tvättstuga så fukt finns. Det märks mer nu när det blev varmt. Kommer det att "torka ut"? Har funderat på att montera en datorfläkt i utluftkanalen i skorstenen, kommer det att göra någon skillnad?? Orkar den trycka ut fukt den vägen eller krävs det kraftigare grejjer?Jag har en luftavfuktare som jag funderar på att köra igång men jag har inte så mycket ström kvar... Den drar ju en heldel men den kanske drar mindre nu när det är varmt? Vet inte hur bra de fungerar när det är 13-15 ºC. Ska jag stänga friskluftintaget, så man inte försöker avfukta "hela världen", även om det kanske behövs, regnar en del här... Det är ju öppet upp till de övriga våningsplanen, så det kanske är fallet ändå?Ett annat sätt är ju att elda i vedpannan någongång per vecka/månad kan ju hjälpa?Vad skulle ni ha gjort? Ni brukar ju ha många bra ideér! Thumbsup
Ska jag tolka det så här;Det får under full belastning inte vara större skillnad på in & utgående vatten än max 8 ºC?Hur varm ska hetgasen bli? Den har varit drygt "handvarm" än så länge.