0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej! Jag funderar på att köpa rubricerade pump på http://www.nettovarmepumpar.se/Är det någon som har några erfarenheter av pumpen resp säljaren?Tack på förhand!
HeiJa da har jeg kjøpt min varmepumpe nr 2. en Toshiba Super Daiseikai RAS-B10SKVP-E fra Nettovarmepumpar.se. Den kostet 10950,- SEK inkludert komplett rørpakke med fester. Det tar nok et par uker før jeg får tid til å installere den. Nå gjenstår det bare å se om den virker uten problemer fremover. ( har lest litt på dette forumet at det kan bli problemer med vifta i innedelen) Det er 1 uke siden jeg fikk montert min Panasonic NE9GKE og den er jeg kjempefornøyd med. Så det skal bli spennende å se hvordan Toshiban vil fungere i kjelleren. Begge pumpene skal varme opp hver sin etasje på 78 kvadrat. 10950,- SEK er forøvrig 9500,- NOK med dagens krone kurs og så billig går det ikke an å skaffe tilsvarende varmepumpe i Norge.
Jag installerade en sådan pump från den firman i förra veckan, hyrde en vakumsug och gjorde allt själv.Själva installationen tog för mig ca 4-5 timmar och då drog jag gasrören ganska långt genom garage och så. Men det var ganska enkelt att gå igång det och vi njuter nu av värme från denna pump. Det som är så smutt är att installations anvisningen som följer med är gjord av firman och på svenska med tips osv så det gör installationen väldigt enkel. Det är ju ingen nakdel att läsa igenom Toshibas egen installations anvisning men det räcker med nettopumpars för att installera den./ Micke
Citat från: Mickee skrivet 24 september 2008, 08:44:51Jag installerade en sådan pump från den firman i förra veckan, hyrde en vakumsug och gjorde allt själv.Själva installationen tog för mig ca 4-5 timmar och då drog jag gasrören ganska långt genom garage och så. Men det var ganska enkelt att gå igång det och vi njuter nu av värme från denna pump. Det som är så smutt är att installations anvisningen som följer med är gjord av firman och på svenska med tips osv så det gör installationen väldigt enkel. Det är ju ingen nakdel att läsa igenom Toshibas egen installations anvisning men det räcker med nettopumpars för att installera den./ MickeHar också funderat på att installera en sådan pump själv.Är det verkligen så enkelt som du säger? Vore ju skitbra om det vore så....
Citat från: NE9GKE skrivet 23 september 2008, 20:39:18HeiJa da har jeg kjøpt min varmepumpe nr 2. en Toshiba Super Daiseikai RAS-B10SKVP-E fra Nettovarmepumpar.se. Den kostet 10950,- SEK inkludert komplett rørpakke med fester. Det tar nok et par uker før jeg får tid til å installere den. Nå gjenstår det bare å se om den virker uten problemer fremover. ( har lest litt på dette forumet at det kan bli problemer med vifta i innedelen) Det er 1 uke siden jeg fikk montert min Panasonic NE9GKE og den er jeg kjempefornøyd med. Så det skal bli spennende å se hvordan Toshiban vil fungere i kjelleren. Begge pumpene skal varme opp hver sin etasje på 78 kvadrat. 10950,- SEK er forøvrig 9500,- NOK med dagens krone kurs og så billig går det ikke an å skaffe tilsvarende varmepumpe i Norge. Hej NE9GKE! Tror med all säkerhet att du kommer att bli minst lika nöjd med Toshiba-pumpen, antagligen så kommer du att bli ännu nöjdare, och ännu mer imponerad av den pumpen ifh till Panasonicen är mitt tips. Men du får väl återkomma och rapportera till oss andra hur du nu upplever de båda pumparna framöver i höst/vinter. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 25 september 2008, 10:21:37Citat från: NE9GKE skrivet 23 september 2008, 20:39:18HeiJa da har jeg kjøpt min varmepumpe nr 2. en Toshiba Super Daiseikai RAS-B10SKVP-E fra Nettovarmepumpar.se. Den kostet 10950,- SEK inkludert komplett rørpakke med fester. Det tar nok et par uker før jeg får tid til å installere den. Nå gjenstår det bare å se om den virker uten problemer fremover. ( har lest litt på dette forumet at det kan bli problemer med vifta i innedelen) Det er 1 uke siden jeg fikk montert min Panasonic NE9GKE og den er jeg kjempefornøyd med. Så det skal bli spennende å se hvordan Toshiban vil fungere i kjelleren. Begge pumpene skal varme opp hver sin etasje på 78 kvadrat. 10950,- SEK er forøvrig 9500,- NOK med dagens krone kurs og så billig går det ikke an å skaffe tilsvarende varmepumpe i Norge. Hej NE9GKE! Tror med all säkerhet att du kommer att bli minst lika nöjd med Toshiba-pumpen, antagligen så kommer du att bli ännu nöjdare, och ännu mer imponerad av den pumpen ifh till Panasonicen är mitt tips. Men du får väl återkomma och rapportera till oss andra hur du nu upplever de båda pumparna framöver i höst/vinter. Mvh Raffen.Hei RaffenJada jeg skal komme med tilbakemeldinger etterhvert som tiden går. Jeg monterte min Panasonic NE9GKE selv og leide en bekjent til å vakumsuge. I dag har jeg borret hull og montert innedelen på Toshiban. I morgen tenkte jeg å legge rørene ( 9 meter) men det er vanskelig å få det pent på veggen denne gangen. Problemet mitt er at jeg skulle hatt Toshiban oppe i stua og Panasonicen i kjelleren fordi det er kun Toshiban som kan kjøres kun med vifte uten at den varmer. Men dette får jeg bare leve med. Har forøvrig vedovn i hver etasje. Jeg er også enig med deg at jeg sannsynligvis blir mer fornøyd med Toshiban enn med Panasonicen. Det blir spennende å se fremover...mvh NE9GKE
HeiJeg monterte varmekabelen i dag, mener det stod 50 watt på den...Jeg kjøpte en watt måler på clas ohlson som jeg monterte på Panasonicen, men den tror jeg er delvis ødelagt siden den hopper fra 5-6 watt til 120 watt, eller fra 10-12 watt til 140 watt osv. Jeg tok den av for å teste den på andre elektriske apparater og da ser det ut som den er i orden, har testet den på forskjellige apparater som bruker stabil strøm og da funker den bra. Men på Panasonicen hopper den opp og ned på watt forbruket. Var akkurat nå og kikket på måleren og da hoppet den fra 3-4 watt til 40 watt, merkelig.Den har siden 16/9-08 brukt 13 kWh på 221 timer. Min kompis installerte samme dagen en HE9GKE og den har brukt ca dobbelt så mye kWh timer på samme tiden, det vil si 23 kWh på 204 timer, men den er montert i trappeoppgang slik at den dekker 2 etasjer.\\ NE9GKE