0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är ganska enkelt att justera lite så man får lite mer kräm vid 0/35. Detta driftfall innebär ju dessutom i ett normalhus att det är 5plus ute. För mig känns detta ganska orelevant. det vore bättre om kyltekniska siffror redovisades, då skulle vi veta betydligt mer. Jag är inte serviceombud för Thermia, jag jobbar åt en återförsäljare. Det hindrar mig inte att säga att Viessmann gör en riktigt bra produkt som är bättre än alla andra på marknaden. Jag delar bara med mig av mina erfarenheter som jag skaffat under dryga 20 år inom denna bransch och efter att ha monterat cirka 700 maskiner inom villa segmentet och runt 40 fastighetsmaskiner. Är du NIBE ombud? SPÅNGADanfoss TUBE är den expansionsventil som tillverkas åt Thermia speciellt. Den är riktigt bra, mkt bättre än alla andra termiska expansionsventiler jag träffat på. viessmann har elektronisk dito och det är ännu bättre. Du som konsument behöver inte bry dig om detta, men jag ger dig dessa tips ändå.Vad gäller scroll/kolv så tappar kolven mer vid låg förångning och hög kondensering än scroll och tittar vi på statistik så verkar de mer benägna att rasa, även om de flesta riktiga långkörare är kolvar. Vad gäller ljud behöver du inte oroa dig, båda maskiner är tysta precis som de flesta maskiner idag. Men jag tror Viessman är tystat, deras 3D upphängning är grym och dem har dessutom Refrigerant Cycle Diagnostics som ger dig kyl värden och COP i realtid Thumbsup det måste man bara gilla oavsett om man jobbar åt en thermia ÅF vilket jag inte har några problem med att berätta.
Och eftersom Niben är en "gör det själv" pump till skillnad från tex. Thermia är det inte så konstigt att många här höjer den till skyarna. Många som häckar här är ju GDSare och inte kan man säga att nått annat fabrikat än det man köpt och monterat i är bättre. Jag menar dom flesta håller ju även "sitt" bilmärke lite högre än "dom andra.
Hur svårt är det att köpa en Thermia , Smurfis? Ring bara eller maila Du får en levererad till dig om 2 dar. Men enda kruxet är att du måste klara en besiktning
Men tror du inte att det ligger viss "sanning" i det jag säger? Nästan alla jag känner har en tydlig tendens att prata gott om "sitt eget" märke och racka ner på dom andras. Det är inget som enbart gäller VP utan det gäller allt, bilar, TV, kläder, verktyg mm. Och eftersom fler har Nibe än tex Thermia hörs det fler röster som "hyllar" Nibe. Och att det är flest Nibe beror med stor säkerhet i första hand på att dom är/var billigare och finns att köpa "över allt".Mitt val av fabrikat grundade sig helt på priset, jag köpte en komplett anläggning för ett pris som "vanligt" folk bara kan drömma om. Det grundade sig på VERKLIGT självkostnadspris, för arbete, borrhål och pump.