0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den där bör definitivt räcka till, effekten är rätt lik som på min egen "stora" munters, men jag har mindre luftflöden.Lite overkill, men bättre det än för klent.Hade varit intressant att se fläkteffekterna, och inte bara flödet, man får en känsla av att fläktarna kanske drar onödigt mycket energi med tanke på de höga flödena.
Hej MangeHSkriv vad fläkten tar i ström om du får tag i värdena.Dirk diggler fortsätt att skriva hur det går.Jag skulle också vilja att du försöker precisera hur du upplever lukten som blir i dina kläder.Själv tycker jag att den i mitt hus blir svagt söt lite instängd möjligen att jag kan känna en svag ton av halvruttet trä. Mvh Proson
Mange HHur stor är din grund i m3? Hur många omsättningar per timma får du med denna avfuktare? Undrar bara eftersom jag tidigare argumenterat och visat (tycker jag) att "vädring" av grunden är negativt ur energisynpunkt eftersom det dels ökar värmeförlusterna o dels drar in mer fuktig luft. Hur stor är din energiförbrukning?
HejTänkte bara meddela de som är nyfiken på corroventa 300tt att jag fick ett mail av dem idag ang hur mycket ström fläkten tar.Den tar 170W
Det är nog enda möjligheten att veta säkert. Angående varma golv så får man nog samma effekt även utan undertryck .