0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: chiliout skrivet 20 maj 2008, 10:52:38Vi lät också Varmthem installera en Panasonic AVT luftvärmepump hos oss för två år sen. Vi hade tidigare en Sverigepump som hette E9. Den gick tyvärr sönder. Nu när vi summerat besparingen så kan vi bara konstatera att AVT pumpen sparat 4700 Kwh mer per år än vad den gamla gjorde! Jag tror då att det är nått visst med den här AVT pumpen efter den skillnaden, att det sen är 10 års garanti betyder mkt för oss! Kan även tillägga att deras service är helt ok. Vi ringde in då vi hade lite is på utedelen och vips var en kille där och kollade. Han konstaterade dock att allt var i sin ordning.....Hej Chiliout! Håller helt med Messer här att det verkar finnas en hund begraven i sammanhanget. Om du överhuvudtaget skall vara trovärdig i ditt inlägg så får du nog precisera dig och förklara var du har fått den här besparingssiffran ifrån ifh till den andra pumpen, annars kommer vi t.v att betrakta dig som goddag yxskaft, och att du också på något sätt är involverad i Varmthems verksamhet och bara försöker göra reklam för dem med en siffra som i praktiken är helt omöjlig i detta fallet ju.Mvh Raffen.
Vi lät också Varmthem installera en Panasonic AVT luftvärmepump hos oss för två år sen. Vi hade tidigare en Sverigepump som hette E9. Den gick tyvärr sönder. Nu när vi summerat besparingen så kan vi bara konstatera att AVT pumpen sparat 4700 Kwh mer per år än vad den gamla gjorde! Jag tror då att det är nått visst med den här AVT pumpen efter den skillnaden, att det sen är 10 års garanti betyder mkt för oss! Kan även tillägga att deras service är helt ok. Vi ringde in då vi hade lite is på utedelen och vips var en kille där och kollade. Han konstaterade dock att allt var i sin ordning.....
Jag kan ha fel, men både halo o chiliout verkar vara sk sock puppets (troligtvis samma person)nyreggade på forumet, o väldigt lika språkbruk. Det luktar begravda ugglor här. Loggas IP-adresser här??
Jag har fått en Panasonic AVT pump från varmt hem och den sparade 3 ggr mer än mina 2 tidigare pumpar tillsammans......... Mjae, nog verkar det skumt detta Väntar med spänning på fler inlägg av halo och chiliout
Hmm, oj vilken reaktion, har annat att göra än att svara på era inlägg... :-) Ursäkta min tanke var bara att tillägga att det faktiskt finns fler nöjda kunder för detta företag. Läste negativt kring dem och såg sen att någon fler skrivit positivt om dem! Reagerade instinktivt då vi som sagt också är nöjda... Men det verkar inte så populärt märker jag..! Vi hade från början 32000 kw per år och när vi sen satte in den första pumpen så fick vi 27000 kw per år, nu med AVT pumpen har vi ca 22300 per år. 1 och en halvplan på 160 kvm med direktel har vi. Sökte info kring pumpar för att vi ska köpa en pump till stugan och var intresserad av vad som sas i branschen kring pumpar, därför hittade jag hit. Bryr mig egentligen inte men kände att informationen inte stämde överrens med vår uppfattning kring Varmthem... Trevlig helg!
Köldmediumbrist, förklaring, tomten, svaromål och mening hit och dit, vi ser bara att vår elräkning sjönk när vi fick AVT Panasonic. Den som gick sönder var en panasonic E9, 5 kw Sverigepumpen ca 6 år gammal, nått kretskort var trasigt. Var inte så dyrt att laga men vi valde att köpa ny Panasonic AVT 5001, 5 kw. Att vår sänkning på ytterligare 4700 var så otrolig kunde jag inte ana! Varmthem säljaren räknade på ursrungliga förbrukningen, så här 32000 kWH minus ca 10000 i el för allt annat lika med 22000 för uppvärmning som kunde halveras till 11000 plus 10000 för övrig el som i sin tur skulle bli 21000 totalt per år. Vi tog det dock med en nypa salt... Nu hade vi 22300 i år så det var inte långt ifrån. Vi kan bara dra slutsatsen att det skiljde mellan pumparna då vi inte ändrat på något annat. Som vi kan förstå det så finns det pumpar som sparar mer eller mindre bra..? Ps. det blir en Panasonic ne9 för oss till stugan med 8 graders värme. Phuu vad har ni att säga om den då måntro..?Sköt om er nu alla "värmevetare"
Mina misstankar kvarstår i alla fall, jag låter denna tråd ligga kvar så får var och en bedöma vad de tror själva.Håller i princip med Raffen, antingen har den "första" Panasonicen aldrig fungerat, eller så är det bluffinlägg.Är det någon som vet om det ens skiljer något mellan en AVT-pump och en helt vanlig Panasonic?