0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ytterligare en fördel med mulchern jämfört med utkastarn är ju att det inte sprider nånting, gräset blir kvar under den.
Citat från: Ville Vessla skrivet 10 juli 2008, 15:39:15Ytterligare en fördel med mulchern jämfört med utkastarn är ju att det inte sprider nånting, gräset blir kvar under den.Ja tills det blir fullt med skräp i gräsmattans botten sen bildas det ju små tussar, eller vill du påstå att gräsklippet bara försvinner bort i tomma intet under gräsklipparen som genom ett rent trolleri. Mvh Raffen.
Nuuu som först vågar jag ge ett omdöme om bioklippmaskiner, iallafall min. Efter flera dagars regnande (40mm) så klipptes det. Har väl inte så förtvivlat många hundra m2. att klippa, men gräset klipptes ca. 30-35mm. långt och lite fuktigt (klipp fm. efter sista regnet) Funkar kanonbra, inga tussar kvar i gräsmattan.Kniven får smaka turbinslipen efter varannan klippning.
Det blev till slut en Stiga Multiclip El Svan, för 600 bagis på Blocket.Alltså en sladdriven, inte en batteridriven. Har vant mig vid sladd nu och multiclip tror jag faktiskt på.Hej hopp!//Nicke
Hej Raffen!Vet du, jag kan lova dig att jag aldrig, ALDRIG, kommer att behöva kratta upp gräs. Never ever!Vet du varför?För att min fru kommer att göra det (om det behövs). //NickeNyfiken
Suck...Känner inte igen mig alls. Trots att jag varit sambo med min gräsmatta i 30 år. Har 2500m2 att klippa, kör med en åkgräsklippare som samlar allt i två säckar (2x80l) packat. På våren blir det 6-8 säckar/vecka. Nu cirka 4 säckar. Allt samlas i en kompost på 25 m3 som tömms vart tredje år ungefär. Med grävskopa.Har svårt att tro det, men min dröm är att dett skulle fixas med en batteridriven självgående, som lämnar kvar gräset finfördelat. Utan att gräsmattan kvävs??