0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sharpen funkar perfekt i kyla, så en extra ventil låter överflödig.
Hej på er!Mitt första inlägg efter att ha lurkat här några veckor!Som mitt nick säger så kommer jag snart att få en Sharp från vpgr monterad.Jag har en fundering angående olikheterna mellan de Sharppumpar som vpgr säljer och IVT-pumparna.Enligt uppgift från en IVT-säljare skall deras pumpar ha en modifierad ventil på den kalla sidan för att klara den svenska köldenOm det stämmer, är det likadant med vpgr:s pumpar?Per
Citat från: Sharp skrivet 07 april 2005, 17:04:40Hej på er!Mitt första inlägg efter att ha lurkat här några veckor!Som mitt nick säger så kommer jag snart att få en Sharp från vpgr monterad.Jag har en fundering angående olikheterna mellan de Sharppumpar som vpgr säljer och IVT-pumparna.Enligt uppgift från en IVT-säljare skall deras pumpar ha en modifierad ventil på den kalla sidan för att klara den svenska köldenOm det stämmer, är det likadant med vpgr:s pumpar?PerDet allra enklaste är väl att du tittar i början av denna tråd där Tomas (vpgr) förklarar skillnaden så slipper du spekulera.
Ventil Sharp <=> IVT.Hej,det kan vara så att de har ändrat något i IVT´s maskin, men enligt den tekniska servicemanualen för Sharp (Nov.2004), resp IVT (Dec 2004) så har ventilerna exakt samma artikelnummer för IVT som för Sharp:4-vägsventil: PVLVXA052JBEZ3-vägsventil: DVLV-A571JBKZ2-vägsventil: DVLV-A572JBKZKontrollventil:DVLV-A581JBKZMen som sagt, de kan ju ha ändrat något efter Dec 2004 .HälsTomas