0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tackar för svaret.Är dock lite orolig att pumpen ska störa när man sitter i vardagsrummet och att rummet känns för varmt. Den för varma känslan får man lätt när man eldar för hårt i kaminen iaf. Kaminen används för övrigt flitigt just nu och ger värme i stort sett alla rum. Det enda elementet som går hela tiden är det i sovrummet närmast ytterdörren.Tror du placering 1-2 är ineffektivt, att flödet stoppas upp för mycket? Där skulle den störa minst och om det blir lite för varmt just i hallen gör mig inget.(Man uppehåller sig ju inte där.)Placering av utedelen mot söder, ger det någon extra besparing att tala om?
Tjena!Du ska sätta den på alt. 1. Den kommer att ge bra värme även i vardagsrummet. Mindre störande ljud när ni sitter i vardagsrummet.
Jag skulle bli tokig av att ha en maskin ovanför skallen
Man måste nog vara halv döv om man inte skulle störas av maskinen, det är möjligt att jag är en av dom få som skulle störas av det men det tvivlar jag starkt på Kör man maskinen på fläktläge 1 eller 2 så störs man självklart mindre men då blir det svårare att nå resten av huset.Han eldar flitigt i kaminen så Toshiba är det bästa valet om den absolut ska sitta i vardagsrummet.
Hej supermeggah, -jag tror att du blir jättenöjd med en placering på alt.1. Låt den blåsa in på det våningsplan där ni mest vistas, och som Raffen säger, - ha inga hinder i vägen. Värmen letar sig uppåt av sig själv...HälsningarMicra