0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 16 april 2008, 19:02:24nää KINA har en bra metod,då släkten får en räkning efter den slutgiltiga lösningen....Tänk lite innan du skriver så'na dumheter. Ska nu släkten betala för en enskild persons dumhet?Varför inte straffa kvarteret där han/hon bor??? Eller kanske hela byn?
nää KINA har en bra metod,då släkten får en räkning efter den slutgiltiga lösningen....
följden blev förmodligen att jag fått ta värsta smällen iomed jag säkerligen skulle ha fått en grovmisshandel på halsen då jag skyfflat ut liraren genom en oöppnad dörr å "råkat" tappa ner han i cement plattan i carporten 3-4x innan han landade ute på gatan...
fast visst ni som värnar om vård och omsorg...starta ett hem i skåne å ta alla dit så får ni vårda dom i fred så kan vi i norrland koncentrera oss på dom som behöver vård ..gammla mäniskor å dom som e "riktigt" sjuka dit vill då jag att mina skatte pengar läggs i stället för att rehabilitera styckmördare,pedofiler å galningar
...rent spontant så skulle jag nog förmodligen ha dängt skiten ur mannen i fråga om jag hittat han inne i min kåk som vissa av hanns grannar gjort följden blev förmodligen att jag fått ta värsta smällen iomed jag säkerligen skulle ha fått en grovmisshandel på halsen då jag skyfflat ut liraren genom en oöppnad dörr å "råkat" tappa ner han i cement plattan i carporten 3-4x innan han landade ute på gatan...jag hoppas innerligt att man kan hävda att man fick en temporär blockering av rädsla,då jag tydligt hört att han skulle sprätta upp mig ..sen slog det slint å jag minns inget mer ...
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 16 april 2008, 19:31:18...rent spontant så skulle jag nog förmodligen ha dängt skiten ur mannen i fråga om jag hittat han inne i min kåk som vissa av hanns grannar gjort följden blev förmodligen att jag fått ta värsta smällen iomed jag säkerligen skulle ha fått en grovmisshandel på halsen då jag skyfflat ut liraren genom en oöppnad dörr å "råkat" tappa ner han i cement plattan i carporten 3-4x innan han landade ute på gatan...jag hoppas innerligt att man kan hävda att man fick en temporär blockering av rädsla,då jag tydligt hört att han skulle sprätta upp mig ..sen slog det slint å jag minns inget mer ...Hävda excess enligt Lag 1962:700, kapitel 24, paragraf 6 (http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/19620700.HTM):"6 § Om någon i fall där 1--5 §§ detta kapitel eller 10 § polislagen (1984:387) är tillämplig har gjort mer än vad som är medgivet, skall han ändå vara fri från ansvar, om omständigheterna var sådana att han svårligen kunde besinna sig. Lag (1994:458)."
Det är knappast någon som vill ha Sharia-lagar i Sverige (öga för öga, tand för tand). Vill vi det kan vi flytta till Afganistan eller Iran./Pontus
Jag tror det är sällan man slipper straff helt även om man hävdar excess. Man får inte använda mer våld än nöden kräver. När inkräktaren eller knivmannen ligger på golvet och är avväpnad är han antagligen inte längre ett hot. Vill du ge honom mer däng så får du vänta tills han reser sig och går emot dig igen.Northkingen,Motsatsen till att dalta är inte att ta lagen i egna händer! Dödsstraff är däremot ett straff som samhället kan använda. Om det är rätt eller fel vill jag inte säga och inte heller vilka krav på bevisning som man ska ha. Ett erkännande säger du men om sverige haft dödsstraff kanske han inte hade erkänt?mvh
Jisses vad ni låter mesiga där uppe i norr.Vapen, järnrör, blåslampor, ...Tänk på att om ni verkligen skulle löpa linan ut, så skulle ni riskera att möta de som ni är så rädda för. Kanske tom dela rum med dessa personer.Då på en avdelning med daltandet som metod, så ingen hjälp att vänta, från den personalen inte...Jag sätter på kaffet så länge.... (Psst... tänk på att vi avgör om ni får ringa hem till mamma, och vi avgör även när ni släpps ut. Satsa inte för mycket på att vi verkligen är daltande. Det kan bli ett mångårigt misstag. Å andra sidan kanske ni hinner lära er hantera aggressioner, eller att inte vara så rädda för det annorlunda. Ni kanske får åka till en djurpark och se på och klappa vargar, Jag har hör att detta är ett annat fobiobjekt i norr.)
Jisses vad ni låter mesiga där uppe i norr.