0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Raffen: Jajamän - har't svart på vitt"[Företaget] lämnar 5 års garanti på Toshiba värmepumpar och värmepumpsinstallationer som är sålda och installerade av [Företaget]."För övrigt har jag fått lite klarhet - det var som du var inne på förut. Den största skillnaden på den nya modellen, SKVP, är att den kan hålla komfortvärme i ett hus. Den som generalagenten säljer, som ju då har ändelsen ND, är anpassad för Nordiskt klimat, medan den med ändelsen E är för övriga (södra) europa. Frågan är bara - tror ni att jag behöver en pump anpassad för "Nordiskt" klimat? Jag menar, jag bor i Täby precis utanför Stockholm. Här har det inte varit riktig vinter på...ehm...tja...länge?
Nej, det vet jag faktiskt inte. Har faktiskt inte ens tänkt på den eftersom jag var HELT inställd på att de skulle offerera RAS-16-modellen. Men såhär: Jag fick priset 15.000:- istället för "Normalpris" som enligt dem var 21.990:- på RAS-13-modellen. Med andra ord 7 lakan billigare än "listpris". Så...tja...vad kan "tian" kosta? 11? 12? Med deras "lagerrensningsrabatt" alltså.
Alla som satsat på bergvärme har ju gjort gigantiska felinvesteringar.!!