0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Funderar Raffen på en pump till??
Citat från: Nisse-Gurra skrivet 31 mars 2008, 18:12:01Funderar Raffen på en pump till??Då vill jag passa på att avråda Raffen från att köpa en sådan. Det sitter nämligen en PANASONIC fläktmotor in innerdelen.
Min första fläkt började låta efter 1,5år och nu har den nya fläkten snart gårr i 3 år utan missljud så jag är inte så säker på att de ersatte med samma dåliga fläkt.
Citat från: Mike skrivet 01 april 2008, 19:17:43Min första fläkt började låta efter 1,5år och nu har den nya fläkten snart gårr i 3 år utan missljud så jag är inte så säker på att de ersatte med samma dåliga fläkt. Hej Mike! Ok! Är din Toshibapump köpt och installerad via Ventilationsutveckling eller?? De som jag pratar om och befarar att de ersätter med samma (dåliga) fläkttyp under garantitiden är de här ev parallellimporterade Toshibapumparna som säljs, och ibland också installeras av andra firmor än via Ventilationsutveckling.Mvh Raffen.
Citat från: Nisse-Gurra skrivet 31 mars 2008, 18:12:01Funderar Raffen på en pump till??Tjenare Nisse-Gurra! Ja faktiskt så har jag funderat på ytterligare 1 st pump som jag isf skall sätta uppe i bostadsvåningen över entrédörren. Det här med dellast du vet som man har hört talas om ganska länge nu, och det skall bli riktigt skoj att testa detta.Jag har fått ett preliminärt pris för komplett pump inkl installation av nämnda Toshibapump inkl håltagning i fasadtegelvägg på 14000:- kr, vilket jag tycker verkar riktigt intressant.Mvh Raffen.