0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Jag har den lilla Coolixen med FP köpt hos Jula visserligen installerat i mitt förråd (30 m2) den har inte haft något som helst problem med att hålla 8 ºC fast det har varit ner till -12 ºC ute Den har inte varit i drift så länge men under ca 160tim har den tagit ca 20 kwh totalt i fp läget.
Jag har bara en kort mätning vid 22 ºC mätt under 2 dagar med ute temp mellan -6 till -12 då drog den 18 kwh på 47 timmar
Några framsteg kickassford? Någon som köpt lilla Coolixen med FP läge som är nöjd? Tycks ha sett att de som är nöjda har den utan FP läge.
Har pratat med Jula och de skulle skicka en ny.
Plutonorjan: Vi har ganska samma förutsättningar. Har ett garage på 55m2 med en Coolix med Fp läge men den håller endast 2 grader vid minus 15 i Fp läge och i Heat läge är det svårt att få den att gå. Har pratat med Jula och de skulle skicka en ny. Man får tacka för riktvärdena, nu har jag nått att jämnföra med.
Vad vill dom att du ska göra med den gamla defekta?
Citat från: PiKKo skrivet 28 januari 2010, 13:41:27Plutonorjan: Vi har ganska samma förutsättningar. Har ett garage på 55m2 med en Coolix med Fp läge men den håller endast 2 grader vid minus 15 i Fp läge och i Heat läge är det svårt att få den att gå. Har pratat med Jula och de skulle skicka en ny. Man får tacka för riktvärdena, nu har jag nått att jämnföra med.Nu blev jag nyfiken. "De skulle skicka en ny"?Skickar dom bara en ny åt dig eller hur menar du?Vad vill dom att du ska göra med den gamla defekta?Mvh Örjan.
Jo jag ska dra av lapparna på inne och ute delen, skicka in de med en kvittokopia så skulle de sedan skicka hem ny inne och utedel. Frågade inte direkt vad jag skulle göra med den men förstod det som att jag fick behålla den gamla.
Någon som köpt lilla Coolixen med FP läge som är nöjd? Tycks ha sett att de som är nöjda har den utan FP läge.
Citat från: PlutoOrjan skrivet 28 januari 2010, 16:39:12Citat från: PiKKo skrivet 28 januari 2010, 13:41:27Plutonorjan: Vi har ganska samma förutsättningar. Har ett garage på 55m2 med en Coolix med Fp läge men den håller endast 2 grader vid minus 15 i Fp läge och i Heat läge är det svårt att få den att gå. Har pratat med Jula och de skulle skicka en ny. Man får tacka för riktvärdena, nu har jag nått att jämnföra med.Nu blev jag nyfiken. "De skulle skicka en ny"?Skickar dom bara en ny åt dig eller hur menar du?Vad vill dom att du ska göra med den gamla defekta?Mvh Örjan.Jo jag ska dra av lapparna på inne och ute delen, skicka in de med en kvittokopia så skulle de sedan skicka hem ny inne och utedel. Frågade inte direkt vad jag skulle göra med den men förstod det som att jag fick behålla den gamla.
Det var samma deal som jag fick, de vill ju bara kränga inte laga.....så jag tog pengarna istället...