0 medlemmar och 22 gäster tittar på detta ämne.
Enligt Julas hemsida så finns den lilla colixen på lager igen ;-)
Det står så här i manualen anngående temperaturer Se upp1. Om klimatanläggningens användning går utöver de ovan nämnda toleransområdena aktiveras under omständighetervissa skyddsfunktioner som leder till att klimatanläggningen arbetar på ett abnormt sätt.Och min coolix har temperaturområdet -15°C ~ +24°C och nu har vi - 16 det jag funderade på är ju "leder till att klimatanläggningen arbetar på ett abnormt sätt" att det kunde leda till att den går sönder men låter den rulla på och just nu får jag +31 grader i utblåset men sen hur mkt energi den leverarar just nu har jag ingen aning omdock drar den nu ca 1kw/h då den går hela tiden förutom vid avfrostning mvh/bjorsa
Har en Coolix som jag kör fläkten på högsta hastighet å det har funkat bra hitils, men nu när det är neråt -16 C ute så går fläkten ner på lägsta hastighet automatisk, spelar ingen roll hur man försöker påverka hastigheten med fjärren. Någon som har liknande erfarenhet ? Kan det vara ngt. som är felaktigt i systemet ? Eller får man leva med detta syndrom ? Eller är det ett av dom abnorma symtom som det tidigare skrivits om.
Ang. Fläkthastighet. Det verkar vara som PlutoOrjan skriver, att utblåsluften måste ha en viss mini temp för att den skall blåsa i full hastighet, har nu märkt att den måste ha en temp på ca.+33C eller däröver för full hastighet. Coolixen sitter monterad i en halvdåligt isolerad källare på ca.80 kvadrat, därav så har tempen på inluften i paketet varit för låg ! ( den tempen är påverkar ju utblåstempen/pakettempen) Är nu bara -10C ute. Så nu orkar fulingen hålla +34C ut, vilket innebär full fart på fläkten ett tag till ! Tur att hon inte sitter i bodelen på huset. Där gör Panasonic tolvan ett gediget jobb ner till en ansenlig mängd minus grader !