0 medlemmar och 21 gäster tittar på detta ämne.
Alltid lika otroligt vältalig Jag uttrycker mig inte alls lika bra, jag menar mer att måndagsexemplar finns inom alla områden och alla märken. Såg en Toshiba här på forumet en månad gammal med fel på lagerljud så.....Köpte en ny Merca för många år sedan och den stackaren var så mycket fel på att det slutade med att bilfirman tog tillbaka den.....
hela undervåningen värms än så länge med denna lilla billiga (enligt många skräp ) luftvärmepump
Citerahela undervåningen värms än så länge med denna lilla billiga (enligt många skräp ) luftvärmepumpEnligt många skräp?Menar du många i din bekanstskapskrets, eller många här i forumet?Jag tycker att de allra flesta har en positiv ton angående de erfarenheter som finns av coolix, och att hela denna tråd finns till för att vi skall kunna bena ut EVENTUELLA brister, vilka än så länge inte verkar vara speciellt många eller allvarliga.Eller har jag fått en sned bild?
Citat från: Rickard skrivet 13 november 2009, 06:20:19Citerahela undervåningen värms än så länge med denna lilla billiga (enligt många skräp ) luftvärmepumpEnligt många skräp?Menar du många i din bekanstskapskrets, eller många här i forumet?Jag tycker att de allra flesta har en positiv ton angående de erfarenheter som finns av coolix, och att hela denna tråd finns till för att vi skall kunna bena ut EVENTUELLA brister, vilka än så länge inte verkar vara speciellt många eller allvarliga.Eller har jag fått en sned bild?Hej Rickard, Nädå, men precis som puttepj säger så har nästan all kritik dom gångar det kommit varit från icke coolix ägare, men jag kan ju bara hålla med att kritiken håller på att få flytta till en annan pump, för dessa verkar faktiskt fungera hur bra som hels.//Kiixx
Mmm, men kom ihåg, det gjorde Chunlan också, i 1-2 år ungefär...
Hej Coolix vänner ;-)Jag var o köpte det lilla Coolixen på Jula idag.I morgon blir det installation, men jag har en fundering.I butiken fick jag en lapp där det stod att man ska ta ut rören på högersida av innerdelen.Hur är det? Vänster eller höger?
Jag var o köpte det lilla Coolixen på Jula idag.
Citat från: Phson skrivet 13 november 2009, 20:25:02Jag var o köpte det lilla Coolixen på Jula idag.Hej,Vad är det för art.nr på Jula för den du köpte och vilken butik o. pris? Den jag kollade efter (kanske var fel modell iofs...) skulle vara helt slutsåld fn enl. webben.
"Hm,Är det någon som lyckats koppla ut underhållsvärmen, eller lyckats ställa om temperaturen när den skall koppla in.Läste tidigare om att man trodde att det var de två separata sladdarna. Har kollat min pump i "FP" läge, och den drar så c:a 85 W, ok har inte kollat fasförskjutningar etc för att se om det är reaktivt eller inte."Jag har nu testat att koppla ur va jag gissar är trågvärmen (dom två små sladdarna), och det verkar fungera. "Tumgangseffekten" gick ner från 85W till 15W, och den går som vanligt iövrigt.Jag skal bygga en strömbrytare till den så den kann kopplas in/ur vid behov./Peter
Julas nya varuhus i Kungens kurva utanför Stockholm har ett gäng Coolix-pumpar som dom sparat till invigningen idag.Kampanjpris 3 990 kr (ord 5 990 kr)Vill ha en själv men har inte tid att ta mig dit. Tipsar här istället.(varuhuset öppnade kl 07.00 i morse, kanske är dom redan slut)/f