0 medlemmar och 20 gäster tittar på detta ämne.
Har du synpunkter på mitt sätt att moderera forumet är det bättre att du anmäler ämnet.Att själv börja tjafsa gör bara att ytterligare ett inlägg (mitt) blir off-topic.Raffen har varit avstängd, men han har fortfarande en förmåga att reta upp sina forumvänner...Skulle jag radera/redigera allt "bråk" kring honom blev det inte många som fick ha kvar sina inlägg i forumet.Samtidigt skulle en hel del frågor inte bli lika väl penetrerade som de nu blir.Sakfrågan huruvida Quick-Connect-kopplingarna är bra eller ej, hör förvisso till ämnet, men jag kan hålla med om att det svävat ut med väl mycket Raffentjafs från några medlemmar.Å andra sidan är det svårt att låta Raffens inlägg stå oemotsagda då han antagligen bara gissar, men presenterar sin åsikt som "sanningen", nåt som man inte kan acceptera, men jag raderar heller inte uppfattningar som presenteras som "sanningar" utan de måste få bemötas.I vart fall är det min syn på saken, och också därför jag modererar som jag gör.
Hur är din pump monterad ztrindberg.....väggkonsoller.....stomljud???
Citat från: Krokodilen skrivet 12 november 2009, 18:31:33Hur är din pump monterad ztrindberg.....väggkonsoller.....stomljud???På Julas egna markstativ, gjuten platta. Inget stomljud, låter helt enkelt mycket om kompressorn. Säkert måndagsexemplar.
Citat från: ztrindberg skrivet 12 november 2009, 18:38:26Citat från: Krokodilen skrivet 12 november 2009, 18:31:33Hur är din pump monterad ztrindberg.....väggkonsoller.....stomljud???På Julas egna markstativ, gjuten platta. Inget stomljud, låter helt enkelt mycket om kompressorn. Säkert måndagsexemplar.Vet att du flera gånger nämt att du är rätt ljudkänslig och det må vara, men jag som ren amatör i det här häradet, jämför min pump med de som sitter på hus i grannskapet och jag kan inte höra någon nämnvärd skillnad. Min innerdel är definitivt inte ljudlig. Min ytterdel för en del liv under avfrostningsdelen (och innedelen frustar och pustar som jag skrivit tidigare), men förutom ljudet under avfrostningstiden är min ytterdel inte mer störande än LVP's allmänhet.Ljudet under avfrostningen påminner mig om ett motorbrumm som ibland kan uppstå om man försöker tyristorstyra en sämre fläktmotor. Dock står fläkten stilla under dessa tillfällen så det är en ljudbild jag försöker förmedla, inte något annat./putte
Men.....du har jämfört med.....inverterpumpar eller on/off?
Jo jag har varit ute och tjuvlyssnat på grannarna samt hos farsgubben, ingen har Coolix och min låter betydligt mera. Jämförde med en bekants Coolix av samma modell och min lät mera. Är väl kanske ingen bra kritik men jag vill nämna att det givetvis kan hända Coolix också som med alla andra. Dock som jag sagt i en annan tråd så var det inga problem att få en ny på garantin.Annars är jag väldigt nöjd ( till de pengarna)
Citat från: ztrindberg skrivet 12 november 2009, 19:39:30Jo jag har varit ute och tjuvlyssnat på grannarna samt hos farsgubben, ingen har Coolix och min låter betydligt mera. Jämförde med en bekants Coolix av samma modell och min lät mera. Är väl kanske ingen bra kritik men jag vill nämna att det givetvis kan hända Coolix också som med alla andra. Dock som jag sagt i en annan tråd så var det inga problem att få en ny på garantin.Annars är jag väldigt nöjd ( till de pengarna)Jag tycker det är bra att du bredvilligt delar med dig.Jag är inte den som alltid gör en koppling mellan pris och kvalitet. Jodå i många fall stämmer det, men proportionen att något blir dubbelt så bra för dubbla pengarna stämmer sällan, för att generalisera hårt.Men självklart måste det finnas parametrar som spelar in när priset är betydligt lägre. Det behöver ofta inte betyda sämre komponenter, även om det självklart också kan vara så, men ofta är det just produktkontroll som kostar mycket pengar, i vilket land man monterar och vad för arbetsklimat som råder.Jag kan för lite om Kina och dess kvalitetsstatus idag och skall definitivt inte veckla in mig i något som jag inte kan stå för, men jag skulle väl ändå inte bli förvånad om det inte finns lite sanningshalt i att det skiljer i kvalitet/kvalitetkontroll mellan de olika asiendelarna, lite beroende på hur deras tillverkningsindustri sett ut historiskt och utvecklats.Så min mycket oprofessionella gissning är nog att har du tur så tjänar du bra med pengar för du får ett väl fungerande agg. Har du otur så får du ditt måndagsexemplar. Jag får för mig att coolixarna över lag är rätt bra, men du har redan bytt en på garantin, upplever den andra som lite ljudlig och det talar väl för att kvaliteten ändå ibland kan vara ojämn. Tråkigt iofs, men gissningvis en del i prissättningsbilden./putte