0 medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Hej alla Coolix-vänner!Jag har nu efter många sömnlösa nätter och otrolig vånda, beslutat mig för att lämna tillbaka min pump till Jula....Det är Raffen och en del andra som tillslut fått mig att inse att det är en inverterpump jag ska ha! Om jag nu ska installera någon luftvp överhuvudtaget? Har ju som jag nämnt tidigare, vattenburen golvvärme, och kommer troligtvis få betydligt kallare golv om jag installerar en luft-luft.Coolixen verkar dock vara en av de bättre lågprispumparna? Spännande att se längre fram om de håller måttet.../Zak
Har nu kört min ett dygn, hör knappt den. Jämfört med min thermia (bergvärme villa 75 från 2005) i garaget är jag glad över att den står i garaget och inte tvärtom. Utomhusenheten står fristående från huset så den märks inte heller något av. Tror ni målar upp ett litet skräckscenario ang on off pumpen eller så är denna kanske ljudlös gentemot andra vad vet jag... Men hittils verkar den duga för mig, skall bli kul att se hur den går i framtiden bara.
Men det var mest ljudnivån jag reagerade på, det har varit så mycket skriverier om on off pumpar som slår av å på och dundrar väsnas. Så jag var iaf förvånad över att den går så tyst som den gör.
Citat från: Yazzo skrivet 10 april 2008, 19:59:23Men det var mest ljudnivån jag reagerade på, det har varit så mycket skriverier om on off pumpar som slår av å på och dundrar väsnas. Så jag var iaf förvånad över att den går så tyst som den gör. Dom som skriver kanske inte har hört en ny on/off? Bara en tanke
Nu är det inkopplat o klart,Idag har den gått en liten stund då o då sen har den stängt av fläkten helt o hållet för att efter en stund hoppa igång igen när tempensjunkit. ungefär vad jag förväntat mig..Det blir som sagt intressant kommande vinter.Vi som köpt får väl säga som det är och inte "svälja" bekymmer som kommer upp. Ha det
Då har jag 3 LL och en L-V för varmvattnet (Nordenberedaren)
Citat från: Gonzo skrivet 05 juni 2008, 20:41:09Då har jag 3 LL och en L-V för varmvattnet (Nordenberedaren)Hej Gonzo! Jaså du har alltså en Nordenberedare enbart för varmvattnet till huset?? Vad kostar då driften för ditt varmvatten/år ungefär?? och vad är investeringen ca för Nordenberedaren inkl installation?? Mvh Raffen.