0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Hei Jag har min Chigo on/off från 2004 kvar fortsatt i topp skick. MVH
I denna sak anser jag att Raffen har fullständigt rätt det är väldigt svårt att få ut någon som helst ekonomi i en on/off pump tills den dag den kommer att gå dygnet runt för at utetempen kräver det, när man starar en on/off & har manormeterstället på ser man tydligt at det krävs åtminstone 3 min innan den är uppe i tryck alltså tappar man 3 min vid varje start som pumpen bara går utan att ge värme med full last på kompressorn alltså med sämsta möjliga cop, dessutom har aldrig jag varit med om nån som haft sin billiga on/off mer än 2 år .............
Ingen har påstått att en on/off är energieffektivare än en inverter men det var ju inte heller frågan.Men det lägre priset och om jag eldar som primär värmekälla kan jag stötta ganska länge för en prisskillnad på ca 17000kr
Då dom billiga pumparna funnits mer än 2år så borde ju såna hära forum vara full av såna som skulle avråda från köp av egna erfarenheter? Samt en kompis på york refrigeration rekommenderade rustas i mitt fall för det hade inte varit mera jobb på dom än på "finpumparna"
Hej Raffen.Dom 17000 jag menade var:Jag ringde en lokal vp affär som erbjöd mig deras minsta inverter för 22000krmen eftersom jag eldar då skulle pumpen stänga av sig och det skulle korta ner livslängden på kompressorn, då tänkte jag att en billig onoff som stöd skulle funka bra för den prisskillnaden.Eftersom den inte kommer att gå lika mkt, men ändå klarar att ge mig lite skön svalka på sommarn.Jag skulle fortfarande vilja veta om trycket ökar fortare på en inverter som smyger igång kontra en onoff som gasar på för fullt,Väldigt vilken storm det vart här