0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: MGKea skrivet 13 november 2008, 17:41:51Citat från: mikkola skrivet 08 november 2008, 07:07:32Har också kikat på det. Väntar bara på lite denna tid som aldrig finns så ska jag stoppa in det i mitt program för elmätarloggning.Föresten hur har du löst problemet om det blir strömavbrott...?En UPS kostar inte så mycket längre.Ett microdatasystem drar inte så mycket så en UPS under 1000-lappenräcker ganska länge (beroende på hur mycket kringutrustningen drar)./Klasse
Citat från: mikkola skrivet 08 november 2008, 07:07:32Har också kikat på det. Väntar bara på lite denna tid som aldrig finns så ska jag stoppa in det i mitt program för elmätarloggning.Föresten hur har du löst problemet om det blir strömavbrott...?
Har också kikat på det. Väntar bara på lite denna tid som aldrig finns så ska jag stoppa in det i mitt program för elmätarloggning.
Citat från: Intruder@1400 skrivet 21 november 2008, 22:25:19Citat från: MGKea skrivet 13 november 2008, 17:41:51Citat från: mikkola skrivet 08 november 2008, 07:07:32Har också kikat på det. Väntar bara på lite denna tid som aldrig finns så ska jag stoppa in det i mitt program för elmätarloggning.Föresten hur har du löst problemet om det blir strömavbrott...?En UPS kostar inte så mycket längre.Ett microdatasystem drar inte så mycket så en UPS under 1000-lappenräcker ganska länge (beroende på hur mycket kringutrustningen drar)./KlasseDet är mycket att tänka på vid ett avbrott. En ups är tänkt att föra ner datorn snyggt och fint vid strömavbrott.
Nu har jag faktiskt fått till (och tid) ett litet testprogram som matar in 1-wire temperaturer i en databas. Bara att implemetera i ELM snart
Kanske, vad använder du för comport? Försökte själv med interna comporten och fick samma fel som du. Provade då med en USB-serieports adapter från Jula och då hoppade det igång direkt. Hade samma problem i både Lämp, LogTemp och mitt egna program (På olika datorer)
Dim adapter = com.dalsemi.onewire.OneWireAccessProvider.getAdapter("{DS9097E}", "COM4")
Google Thumbsup
Åter igen stort tack!PS Har DS18S20 men progget hittar den som DS1920 ....
Citat från: MGKea skrivet 27 november 2008, 15:30:12Åter igen stort tack!PS Har DS18S20 men progget hittar den som DS1920 .... NP... Min hittar dem också som DS1820...
Njepp, ingen kalibrering...
...