0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jeg tycker stadig det er dyrt. Hur checker jeg om det er möjligt at byta till 20A?Tack
juni-sept var förbrukningen 2772KwH incl alt (el-pannan)sept-1.mars var förbrukningen 8555 incl alt (värmepumpen)!8 månader = 11327 - Er detta en passende förbrukning?Jag tycker det er mycket
Hejsan MartinDet låter som förra ägarn har kört väldigt snålt jämfört med dig. Antagligen vädrar du mkt mer öppnar alltså fönster och dörrar på vid gavel! Har du lågenergilampor överallt? Förre ägarn hade kanske det. Badar du bubbelbad och bastar mkt? Annars låter det ganska rimligt tycker jag.VikingAndy
förresten jag såg att det varit elpanna innan. Har det funkat med elpanna på 20 amp så funkar det garanterat med vp
Citat från: FRJO skrivet 05 mars 2008, 18:16:38förresten jag såg att det varit elpanna innan. Har det funkat med elpanna på 20 amp så funkar det garanterat med vpVill försöka att testa. Elpannan tog två säkringer, men värmepumpen har 3 plus en vvb som har två säkringer...
Citat från: Martin_M skrivet 07 mars 2008, 20:29:34Citat från: FRJO skrivet 05 mars 2008, 18:16:38förresten jag såg att det varit elpanna innan. Har det funkat med elpanna på 20 amp så funkar det garanterat med vpVill försöka att testa. Elpannan tog två säkringer, men värmepumpen har 3 plus en vvb som har två säkringer...Hej Martin_M! Vad vi pratar om är ju huvudsäkringarna (3 st), de sitter ju i elskåpet utanför huset där elhuvudmätaren sitter, och det är ju de som är på 25 Amp idag om jag har förstått dig rätt, och som du nu kan byta ut mot 20 Amp säkringar för att se om de håller.Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 07 mars 2008, 23:24:48Citat från: Martin_M skrivet 07 mars 2008, 20:29:34Citat från: FRJO skrivet 05 mars 2008, 18:16:38förresten jag såg att det varit elpanna innan. Har det funkat med elpanna på 20 amp så funkar det garanterat med vpVill försöka att testa. Elpannan tog två säkringer, men värmepumpen har 3 plus en vvb som har två säkringer...Hej Martin_M! Vad vi pratar om är ju huvudsäkringarna (3 st), de sitter ju i elskåpet utanför huset där elhuvudmätaren sitter, och det är ju de som är på 25 Amp idag om jag har förstått dig rätt, och som du nu kan byta ut mot 20 Amp säkringar för att se om de håller.Mvh Raffen.Just precis - skrev blot att elpannan tog två säkringer, och efter installation av värmepumpen er der kommet 3 säkringer i elskåpet.Men vill teste 20 amp huvedsäkringer.