0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har loggat ute o innetemp dec och under januari i stort sett varje dag och tyvärr så verkar jag efter ha haft vp:n igång i 22 timmar ligga på ung. samma elförbrukning trots att alla element har varit avslagna efter vpinstall. förutom ett på 300W i tvättstugan Vid den utetemp -10 som råder nu så har den tidigare förbrukningen legat på ca 100-110kwh/dygn, där kommer jag att hamna även med vp:n som har inst 22gr fläkt i läge 3 och har 21,5 längst bort från vp:nTrist men sant!!!!!!!Absolut ingen extra elslukare har varit igång under denna tid utan precis som vanligtJag hade nog inbillat mig att hamna någonstans runt ca 80kwh/dygn, vilket önsketänkande inser jag nuToshiban verkar inte ha några problem att hålla värmen i huset (har ingen watträknare ännu)
Så nånting är det som drar ström som attan i ditt hus!?
Vad har Du för uppvärmning i garage/förråd ?
Citat från: peterf skrivet 25 januari 2005, 15:59:21Vad har Du för uppvärmning i garage/förråd ?El, iofs inte så bra isolerat, håller en temp där på ca 10gr men det har jag haft i nästan 30 år så det borde inte betyda något just i detta fall (ingen minskning av elförbruk)
Så om det inte är nånting helmystiskt med pumpen så måste det vara nåt annat som drar.
Citat från: PerF skrivet 25 januari 2005, 15:54:42 Så om det inte är nånting helmystiskt med pumpen så måste det vara nåt annat som drar. Har faktiskt märkt att säkringshållaren för vp:n (separatsäkrad) blir lite ljummen, borde väl inte bli det om man gissar förbrukningen 1500w/240v så blir det ca 6A