0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har placerat min pump i trappan i ungefär golvhöjd (jag har visserligen öppen trappa) i ett suterränghus och det fungerar alldeles utmärkt. Jag körde i början swingfunktionen på min ME FD35 men har nu gått över till ett fast lämpligt läge. I nedervåningen får jag mycket varmt, i övervåningen måste jag stödvärma i ytterkanterna vid kall väderlek.
Hans hus är lite mindre och deras nedervåning är entreplanet samt att deras hus sitter direkt ihop med nästa så dom satte den över entredörren. Det var nästan enda stället som det gick att ha den förutom trappen.
Jag har ställt frågan i Sanyo delen i detta forum hur många grader som sweep-funktionen gick och det var som jag trodde, ca 50-55 grader och ju längre ut desto sämre flöde, och skall jag få med båda planen så skulle det innebära ca 1 meter över golv på ovanplan och då är jag skeptisk att underplan får något flöde till sig. Då frågar jag er, kan man vinkla innerdelen lite när man monterar för att förbättra horisontal spridningen av värmen?
"1 meter över översta golvnivån tycker jag låter väldigt högt i placering, där måste du väl ha tänkt lite fel ändå."Tiotusenkronorsfrågan: Om innerdelen har en sweepfunktion som innebär att max-läget hamnar på runt 50 grader hur högt ovanför en linje som är 2.20cm måste enheten monteras för att luftsprutet skall börja komma ovanför?