0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hejville bara visa att vpns förbrukning säger ganska lite i sammanhanget visst förstår jag att det ser skoj ut att skriva 455 kwh vp sen att man ev har 700kwh hushålls ström är mindre skoj att skriva
hejville bara visa att vpns förbrukning säger ganska lite i sammanhanget visst förstår jag att det ser skoj ut att skriva 455 kwh vp sen att man ev har 700kwh hushålls ström är mindre skoj att skriva å det är sant min pump har drage max 15-20kwh förra månaden,visst det har gått åt ca 1m3 ved med men det e ju lika sannings ärligt som att skriva ....20kwh vp skriv i stället vp 400kwh hushåll 600kwh tot förbrukning jan = 1000kwh så är det mer sannings ärligt å man ser vad ni förbrukat på riktigt min riktiga ser ut så här ungeför hushåll+ vp = 1000kwh ved i min kamin 1-1,3m3 för värme total förbrkning stöm1000kwh+1.3m3 blandved Å Kingen ....hur många m3 rymmer en vanlig eu pall med en krage på 1.20 cm ?jag har eldat upp 4 st eupallar sen i höstas så jag har hyfsad koll på hur mycket jag eldar iomed all ved jag har står just på eu pallar. å det är mest pga att dom är skit lätta att frakta på ett vettigt sätt,upp med 4 st på traktor släpen dra hem dom å lasta av med traktorn släng sen upp dom tomma på vangnen ,,,tillbaks till vedbacken väldigt bra både ur transport synpunkt då jag kör minst 4 i taget å jag slipper släpa runt veden flera gånger ,det räcker att stapla in veden i pall å bära in veden från pall in i kaminen resten gör traktornjag slipper ju stå å stapla om,lasta om skiten en massa gånger på det sättet dessutom tror jag att det är mest kostnads effektift,att sitta å köra ved med en personbils släptror jag inte blir speciellt billigt i det långa loppet,gissar att jag måste köra 4-6 gånger om jag ska få hem samma ved mängd som en sväng med traktorn ger
Förbrukning januari 2008 Timrå mitt i Sverige 2007 blev det Totalt 1296 kWh Totalt 1418 kWhVP 1026 kWh Vp 1063 kWhHH 270 kWh Thumbsup HH 355 kWhMedeltemp under perioden -1,6 ºC Medeltemp -5,7MVH SIBY