0 medlemmar och 24 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: greven1 skrivet 21 februari 2011, 11:28:24Citat från: Yberhydro skrivet 21 februari 2011, 05:28:53Svärmor har precis köpt en kåk med denna pumpen i. Problemet med den verkar vara att den inte startar när den går på värme utan bara når man drar över den på kyla. Vad kan detta vara för problem ? Mvh Magnusär maskinen ställd i fast kondensering ?? = gröna lampan skall blinka ! lyser lampan är room temp aktiverad.ställ den med blinkande lampa 60 grader o testa om den startarHar testat med fast kondensering. Morrade lite om kompressorn som att den ville starta men startade inte.
Citat från: Yberhydro skrivet 21 februari 2011, 05:28:53Svärmor har precis köpt en kåk med denna pumpen i. Problemet med den verkar vara att den inte startar när den går på värme utan bara når man drar över den på kyla. Vad kan detta vara för problem ? Mvh Magnusär maskinen ställd i fast kondensering ?? = gröna lampan skall blinka ! lyser lampan är room temp aktiverad.ställ den med blinkande lampa 60 grader o testa om den startar
Svärmor har precis köpt en kåk med denna pumpen i. Problemet med den verkar vara att den inte startar när den går på värme utan bara når man drar över den på kyla. Vad kan detta vara för problem ? Mvh Magnus
Hej igen! Nu har CP'n tackat för sig efter att ha skramlat sig fram i tillvaron rätt länge och jag behöver en ny! Var får jag tag i en sån??Josefin
Något nytt om starkare fläktar från Kina?Mvh, R.
Citat från: Yberhydro skrivet 21 februari 2011, 17:39:43Citat från: greven1 skrivet 21 februari 2011, 11:28:24Citat från: Yberhydro skrivet 21 februari 2011, 05:28:53Svärmor har precis köpt en kåk med denna pumpen i. Problemet med den verkar vara att den inte startar när den går på värme utan bara når man drar över den på kyla. Vad kan detta vara för problem ? Mvh Magnusär maskinen ställd i fast kondensering ?? = gröna lampan skall blinka ! lyser lampan är room temp aktiverad.ställ den med blinkande lampa 60 grader o testa om den startarHar testat med fast kondensering. Morrade lite om kompressorn som att den ville starta men startade inte. gissar temp givare.
Citat från: Painderichard skrivet 28 februari 2011, 21:48:35Något nytt om starkare fläktar från Kina?Mvh, R.träffade tony från fabriken i shunde//amitime. dom är inte färdiga med nya fläkten !men ovan länk såg ju bra ut !! gissar att de inte e någon mening att fortsätta jaga här då annan redan har dom....abatronic.
Fick den att fungera av någon anledning nu. Men den ger dåligt med effekt. Hur mycket ska pumpen dra då den går optimalt?
Hej, jag skriver i den här tråden för jag har en JULA L/V pump 6200woch vet att den är snarlik med EC pumpen, och det ser ut att finnas mycket kunnigt folk här...Jag köpte pumpen i höstas och installerade allt själv snyggt och fint.Dockade till befintlig Ackumulatortank och vedpanna, har fungerat fint i ca:3mån fram tills förnågon vecka sedan då jag fick ut dåligt med värme med +3 ute. Jag såg då att pumpen baraarbetade i första steget av 3 (stapel på display) och fick göra 3-4 omstarter av pumpen för att få den att gå normalt igen och då fungerade det fint i 5 dagar kanske fram till igår då den blev likadan igen,men nu hjälper inga omstarter. Jag får INGA fel koder. Om jag gör omstart av pumpen genom att dra kontakten ur väggenså får jag den att gå upp i steg 2 i ca: 1 min och efter det går den åter ner till steg 1 och förblir där Hoppas på att någon sitter inne med hjälpen, hade kompis som är rör snubbe till att koppla in vattnet i pumpenmen det duger inte till JULA för att ge mig garanti, då måste man ha kvitto från företag...
Hej LusseKollade han upp gasmängden ?Hur många gram finns i pumpen?Vad ligger hetgastempen på ?Hur många ampere tar pumpen?Vad visar status på lysdioderna i utedelen(D2-D5) ?Vad har du för vattentemp delta på vvx.?Har du riktig vattenflöde genom vvx?När pumpen beter sig så ,då brukar det vara någon skydds begränsningsom ligger och bromsar.Exempel på begränsningar:Hetgastemp , utetemp ,ström/effekt , dåligtvattenflöde genom växlaren osv..Ta tex om du har en dålig utetempgivare då visar den kanske att det är +19 ºCistället för +3 ºC och pumpen drar ner effekten.Mvh Teltur