0 medlemmar och 51 gäster tittar på detta ämne.
Hej JohnnyMed risk att bli stämd av Mr Andersson i ett copyright mål ,samt stämd av dig i ett mål för överträffade av cad kunskapså skickar jag med en bild. (Det lilla röret sitter på andra sidan i min Pioneer och är inte i vägen)Sen har jag faktiskt bara fäst givaren med 2 små strapsmot röret och par till på kabeln , inget mer.Lycka till Teltur
Nya sensorn verkar inte göra saken bättre.. hmm.
Ne, kylis gav upp. Det är nått fel på skiten helt enkelt. Skulle han få maskinen att leverera hyffsat bra opch bra jobb tryck så fick han fylla fruktansvärt med gas och det blev inte bra. Troligen kompressorn som är kass/klen/usel.Jag ger upp pumpen jag också Tillägger att det är en FOMA jag har..Over and out!-Johnny
Hur är det egentligen med data för tempgivarna i utomhusdelen?Givarna för utetemperatur och förångartemperatur är ju helt klart NTC-givare med 5 kohm vid +25 ºC. Mäter man dem vid 0 ºC (issörja) så får man som regel 14,3 kohm.Men hetgas/kompressorgivaren, den som är ansluten till de båda mittstiften i givarkontaktdonet på styrkortet, verkar helt annorlunda, vid några plusgrader har den (konstaterat på två olika exemplar) ungefär 12 gånger så hög resistans som de andra givarna. Finns det några pålitliga specar för denna givare?