0 medlemmar och 21 gäster tittar på detta ämne.
Tack för hjälpen. Är det någon som har haft samma problem? Tips på vad man kan göra?
1.Alltså efter att ha försökt hängt med i tråden ett tag så undra jag.. är det någon som pumpen funkar felfritt för, känns som ifall man köper den så köper man sig en massa problem och bekymmer. Är denna pump värd pengarna eller ska man kliva upp på ett mer känt märke?2.Mitt behov för pumpen är golvvärme i ett garage där vi ska ha tvättstuga.. enda viktiga är att det ska va frostfritt där inne, fixar pumpen detta ? Räcker det om jag kompletterar med el element i några rum som jag ställer termostaten på +10grader?3.Är det klokt att köra denna pump mot en ackumulatortank och sen till golvvärmen?
Citat från: Absinthe skrivet 14 december 2009, 22:03:531.Alltså efter att ha försökt hängt med i tråden ett tag så undra jag.. är det någon som pumpen funkar felfritt för, känns som ifall man köper den så köper man sig en massa problem och bekymmer. Är denna pump värd pengarna eller ska man kliva upp på ett mer känt märke?2.Mitt behov för pumpen är golvvärme i ett garage där vi ska ha tvättstuga.. enda viktiga är att det ska va frostfritt där inne, fixar pumpen detta ? Räcker det om jag kompletterar med el element i några rum som jag ställer termostaten på +10grader?3.Är det klokt att köra denna pump mot en ackumulatortank och sen till golvvärmen?av dessa 400 maskiner som sålts via mig så är de flesta nöjda. jag har inte 1 maskin som har kompressor fel. det som strulat mest är dessa 3 givare som sitter i ute delen. givarnas dåliga kvalite är nu ersatta med japanska kvalitets givare i pumparna som jäklats. i början så bytte vi kretskort i vild förtvivlan i tron att det var dessa som felade. så de flesta fel som varit under dessa år har varit e prom & givar relaterade fel. men i stora drag så har den funkat bra.nu är denna maskin en låg budjet maskin ingen hög presterande maskin med super högt cop.vad gäller garanti !! garantin gäller även vid själv montage & jag kräver inte att en certifierad firma gör detta ingrepp. det jag kräver är att den som misslyckas med gas instalationen tar ansvar för det fel han förorsakat om gas läcker ut.en del maskiner har läkt gas vid instalationen vid högtrycks pressostaten ..kollar man detta vid instalationen o finner läcka där så är det bara att dra åt denna hårdare så är problemet löst.krister
Någon som gillar att labba ?Det skulle vara mycket intressant och se hur modellen uppför sig om man valde att varva ned fläkten till halva hastigheten mellan +4 till -4 ºC med en simpel varvtalsregulator.