0 medlemmar och 53 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: Teltur skrivet 06 april 2009, 15:11:38HejUndrar vad som skiljer mellan 1.94X och 1.95 MVH TelturJa detta är en ypperlig fråga, speciellt som att ni snackar avisningsintervall osv.Det som jag såg skillnad när jag bytte utedel från en med 1.94 till en med 1.95 så var det främst 2 saker. Det var att effektstegringsproblemet som var tidigare nu är borta. Endast nån enstaka gång har detta hänt, men det kan ha berott på andra saker möjligen?Sedan så var det med avfrostningsintervallet, den gamla maskinen utökade sällan/aldrig avfrostningsintervallet. Den nya gör det...Ha de gött!!-Johnny
HejUndrar vad som skiljer mellan 1.94X och 1.95 MVH Teltur
Hej !!Tänkte bara ställa en fråga.När pumpen stannat pga hög temp i tanken så tar den ca 65-70 watt hela tiden, det känns inte som att värmekablen är varm ( +12 rader ute) skall den ta ca 70 watt fast den bara står på standby??Johan
Hej !Jag har tempen på 50 grader och när solen ligger på så stoppar pumpen på temp som de ska.Jag hör även att cirkpumpen går igång då och då men dessimellan tar den även 65-70 watt..Kan det vara värmekabeln som strular??Kollade på pumpen precis, 63 watt och ökade till 90 watt när cirkpumpen startade..Johan
Citat från: Mr Anderson skrivet 12 april 2009, 21:34:12Hej !Jag har tempen på 50 grader och när solen ligger på så stoppar pumpen på temp som de ska.Jag hör även att cirkpumpen går igång då och då men dessimellan tar den även 65-70 watt..Kan det vara värmekabeln som strular??Kollade på pumpen precis, 63 watt och ökade till 90 watt när cirkpumpen startade..JohanVerkar som att den beter sig normalt.Är det en energimätare som du mäter med?Kontrollera STRÖM i ampere istället, helst med en multimeter.Värmekabeln aktiveras vid +5 grader och drar då ca. 0,4A, elektroniken tar normalt mellan 0,03 och 0,04 A, mät med en amperemeter.Har du en utomhustermometer där utomhusdelen är placerad, vad visar den?/B_K
Hej alla jag tänkte ge en liten update på min pump som hade felmonterad kontakt....Nu går den som tåget, har faktiskt inte gjort någonting efter jag körde igång, nu har det inte varit så kallt men vid -5 klarar den av hela huset utan problem. Nu är det så att man blir irriterad över hur mycket hushålls el man gör av med, jag ligger bra precis 1kw/timme med pumpen, (det måste man väl säga är bra) och läser jag av hela huset så drar det ca 50-55kw/dag så det innebär att som jag har det idag så drar min hushålls el mer än värmesystemet, då skall man veta att pumpen levererar varmvatten till vv-beredaren, hur ser det ut för er andra?