0 medlemmar och 29 gäster tittar på detta ämne.
Vad är Art och Greven rädda för? En effekt mätning av en Energicentra VP? Skulle ni inte vara intresserade att få en riktig och verifierad mätning som går att publicera? Vi är ju ialla fall, än så länge, några stycken som är intresserade att få verifierade uppgifter. Och egentligen handlar ju detta om hur många som vill vara med om denna kommande mätning!
Vad är Art och Greven rädda för? En effekt mätning av en Energicentra VP? Skulle ni inte vara intresserade att få en riktig och verifierad mätning som går att publicera? Vi är ju ialla fall, än så länge, några stycken som är intresserade att få verifierade uppgifter. Och egentligen handlar ju detta om hur många som vill vara med om denna kommande mätning! Till Kjell62:Jag valde CTC på rekomendation, jag bestämde mig på 5 minuter. 16 timmar senare stog den på uppfarten. Jag tror inte det är så stor skillnad på Nibe eller CTC. Det jag vet är att den är otroligt mycket effektivare än Energicentra pumpen.
Den här tråden har spårat ur för länge sen! Den var väl ämnat till att diskutera "original Energicentrapumpen" Hej , även jag argumenterade som du Speli innan köp, Vp;forumets substans avgjorde att jag då själv monterade den inkl rördragningar mm,ser även att man jämför Ec pumpen med ett bilköp men jag har dock köpt pumpen som tredje bil, har vedeldning ,el,ugn och kulvertansluten pelletsv, och är införstådd med vad jag inhandlar,mer övertygad efter att ha läst folksams statistik över bolagens ersättningar för undermånliga pumpar samt att kolumnen "övriga skador" har en väldigt hög andel ,gömmer sig installationsrelaterade fel bakom dessa.Givetvis vill vi veta vad som blev slutresultatet av dom dåliga pumpaffärerna men inte i dokussåpa form.häsn aw
Från speli:"Har även när det var som kallast i Sundsvall fått 500 l tanken laddad till 53 grader."Hej. Vad det med 6kw elpatron som stöd? Hjälper solslingan till med då? Vad har ni haft som kallast ute? Vet du vilken temp som fick chuntas ut?
Hej speli . såg att du bodde i ett radhus. Har 2 eller 3 ytterväggar (gavelradhus). har du "bara" 2 ytterväggar reduceras energiebehovet kraftigt.c-c
När jag körde syrrans radhus med samma förutsättningar hamnade topp effekten på dut till 4,8 kwh här i stockholm . Det kan vara det som gör att v-p räckt till dig. Du verkar ha en bra reglering som säkert även tar reda på den energi som hushålls förbrukningen tillför det termiska skalet.Du kanske till och med har ftx ventilation i radhuset?c-c