0 medlemmar och 42 gäster tittar på detta ämne.
Då får man väl säga grattis till greven , detta är den 100 sidan och den näst mest lästa sidan på forumet.10 största ämnena (utifrån antal svar)i de 10 största ämnena (utifrån antal visningar) Felkod H16 E9DKE 1060Energicentrapumpen Officiell tråd! 995ComfortZone CE50, Officiell tråd 913spetsvärme på sanyo co2 701Rickards värmepumpslogger 360Resultat av test bergvärmepumpar i R&R 335Energicentra i PLUS-reportaget 307Kraftigt underdimensionerad anläggning? 291Daikin luft/vattenvärmepump, Officiell tråd. 290Omröstning: Vad har du för fabrikat på värmepumpen i pannrummet? 278
hej.har du endast lätt med is /snö på elementet vid 1-2+ ute då e det fel på maskinen !!om dessutom kompressorn går på fulla varv med 7.2 ah !! ??låter som soppa brist men då borde ah sjunka.blir hela lamell paketet lika frostigt ??testa att resetta genom att göra maskinen helt ström lös i 5 min.hör du detts swosh ljud då du gör maskinen ström lös ? eller då den skall avfrosta .tror i alla fall på en gas läcka !! alt kärvande 4 vägs ventil.någon annan som har teori
hmm hur mycket hoppar den upp till ah (tilfälligt) ??
Detta påminner om problematiken med temp-sensorns placering på utedelens lamellpaket. Lewke, har du läst inläggen o bilderna om detta tidigare på denna tråd ? Om inte, -bilder sidan 83 och själva tågordningen från sidan 90 om mecket kring sensorn. Några sidor tillbaka finns också den xl-mall med ohm-värden för denna sensor. En kort repris på detta är alltså att du provar och dra ut sensorn ur lamellerna på utedelen och låter den hänga löst ett tag för o se om det blir skillnad, bilder i repris nedan.
Hej på er :Kan ni vara snälla att flytta placeringen av givaren enl bild"Alternativ1" eller om ni inte vill slänga saker enl bild"Alternativ2"Jag vill sen be er att kontrollera och återkomma med svar på följande frågor:1.Drar pumpen fortfarande igång med full effekt efter avfrostning utan att stega.2.Fungerar avfrostnings intervall justering ,alltså ökar tiden mellan avfrostningarvid kall/torr väderlek.3.Har max effekt förbrukning ökat.Jag hoppas att ni kan hjälpa mig att slutföra denna test och väntarmed spänning på resultaten.MVH Teltur
Du kanske skulle ta o mäta resistansen på din sensor och jämföra värdet med Grevens lista, för skumt är det minst sagt...