0 medlemmar och 35 gäster tittar på detta ämne.
Hejsan igen.-10 hela natten och pumpen rullar på finfint efter modifieringen. Pumpen har dragit 12 kw och huset i övrigt inkl elpannan 14kw mellan kl 23 och 08:30 och det är J-vligt bra!Var till farsan som har den nyaste 6800(eller vad den heter..) från FOMA och det är en annan lösning när det gäller givaren där. De har helt enkelt kostat på en decimeter 125graders krympslang och 2 buntband och satt den lodrätt neråt och tätt tätt mot förångaren. Bifogar bild.Jag tror att den där plastställningen de satt dit givaren med är ett arv från nån kylanläggning som de satt dit. Det funkar på varmare platser, men inte här där det fryser o e kallt..Jag ska ta o klippa till en bit slang o prova jag osso, sen kan jag sälja lösningen till FOMA, heheheFunderar litet på hur många som har detta problemet egentligen och inget vet..?? Det man inte vet lider man inte av, men det finns stora kulor att tjäna på detta, och miljö såklart Thumbsuphoppas bilden kommer med..-johnny
Jag vill vara hundra på att kineserna inte gjort samma schabbel med denna sensor, för om nu den svarta kabeln går rätt ner och snett in i ett givarrör med sensor i kommer då den svarta kabeln att leda ner kondens som då rinner ner i givarröret och förlänger felaktiga temp-värden om mina misstankar är riktiga och då blir nog även Ace glad för då har vi knäckt hela mysteriet (förhoppningsvis...)