0 medlemmar och 31 gäster tittar på detta ämne.
Hej KristerHar du hunnit att prata med tillverkaren varför pumpen ligger kvar med halvfart i ca 15 minefter en avfrostning.MVH Teltur
Jättebra mygg@n.Finns det chans att få en bild på utedelens förångarkoppling, man kan se detta på din bild rakt uppifrån, men jag skulle gärna vilja se från sidan hur dom har kopplat hela förångaren.
Citat från: Teltur skrivet 28 november 2008, 15:47:18Hej KristerHar du hunnit att prata med tillverkaren varför pumpen ligger kvar med halvfart i ca 15 minefter en avfrostning.MVH Telturhej.joo jag har pratat med dom !! & även mailat exakta frågor om detta.lite svårt då säljande killarna är de enda som pratar engelska o både tony/ säljare & joe/tecknikern är ute o reser just nu i frankrike.fast inte på samma ställe. så dom måste nog få tilfälle att gå igenom mina frågor tilsammans så det blir rätt!!så jag gissar att vi får svar lagom till veckan då jag kommer hem från kina. då killarna var på resande fot valde jag att satsa all kraft denna resa på avslut/order med vindkraft leverantören i stället.+ även ny teknik vad det gäller nya higpower dioder/belysning.som nyss släppts från taiwann.krister
trendimport säger att det är för lite gas men har nu provat att tömma och fylla i olika mängder med samma resultat.
Citat från: Art Deco skrivet 28 november 2008, 16:32:40Jättebra mygg@n.Finns det chans att få en bild på utedelens förångarkoppling, man kan se detta på din bild rakt uppifrån, men jag skulle gärna vilja se från sidan hur dom har kopplat hela förångaren. Jag kan nog fixa det imorrn ! Jag ska dokumentera lysdiodernas beteende när jag startar pumpen då den slår av innan den når full effekt, trendimport säger att det är för lite gas men har nu provat att tömma och fylla i olika mängder med samma resultat.
hej. hmm jag kan svaret !!!!!!men tji fick ni jag skriver det inte !!!!!!!!!! om inte trend fixar det så hör av dig till mig efter 3 dec så berättar jag.
Får du isbeläggningen jämt fördelad över hela förångaren när det börjar isa till eller börjar isen komma högst upp alt längst ner och sen bygga på och växa till ?
- Måste man fylla på med kylmedium (R410A), eller är det snabbkopplingar på rörenmellan inner- och ute-delen ? - Max / Min längd på rör mellan inne/ute-delen ?/henrik