0 medlemmar och 20 gäster tittar på detta ämne.
I en tråd i CTC är det en som har liknande problem som jag. Allt fungerar perfekt ner till +2 sedan dyker temp kraftigt. CTC lösning verkar vara att sänka hastigheten på cirk pump på VP. Hur gör man det på Energicentra pumpen?
men en sista fråga kan pumpen styra tillskottsenergi? antagligen inte.....men men den kostar ju inte så mycket heller......... studs
Var det någon annan som ville sätta 5kw pumpen till 500liter vatten? var det något annat märke som inte hade automatiskt tillskott när inte pumpen räckte till? & dessutom hade 4 olika effektsteg för tillskottet? så att om värmepumpen bara behövde 1,5kw i tillskott bara använde det?
Hej !!Jag tänkte installera min pump till helgen och min granne som är kylis skall hjälpa mig med den biten..men min fråga är då ,,vilken dimension skall man ha på slangarna, finns det olika, anslutningen har 1/2 " och 1/4" vilken size har slangen ? mina kylrör blir ca 10 meter långa.. har det någon betydelse??Vattenrören mellan innedel och acc-tank blir 22mm och knappt 1 meter långa..Johan